KLASA 5 |
6.05.2020 |
HISTORIA
Temat: Podsumowanie wiadomości z działu - Polska pierwszych Piastów.
W ramach powtórzenia wiadomości, korzystając z podręcznika oraz innych źródeł informacji, przypomnij sobie najważniejsze wiadomości dotyczące panowania pierwszych Piastów w Polsce. Następnie w zeszycie ćwiczeń wykonaj zadania: s. 104-105, z. 2, 3, 4 i 5. Nie śpiesz się, masz na to czas do poniedziałku.
30.04.2020 |
INFORMATYKA
Temat: Praca w "chmurze". O usłudze OneDrive i współtworzeniu dokumentów
Cele lekcji:
przesyła plik do usługi OneDrive
Dziś poznamy możliwości jakie daje praca w tak zwanej chmurze oraz jak wspólnie zdalnie możemy tworzyć dokumenty. Dziś zajmiemy się dokumentami tekstowymi. Waszym zadaniem będzie "kliknięcie" w poniższy link i wpisanie w tabeli przy swoim numerze z dziennika słowo obecny. Po kliknięciu w link otworzy Wam się pusta tabela z listą uczniów Waszej klasy.
https://docs.google.com/document/d/1KJYVre0mHJ8yoNlekhRnBkU7ImrE-cDW9TlawROpA6c/edit
ALFABET ĆWICZEŃ
A – Burpees x 15 (padnij, powstań podskocz)
B – Sit Up x 30 (brzuszki)
C – Jump Squats x 20 (przysiady z wyskokiem)
D – Bridge x 30 seconds (mostek biodrami)
E – Squats x 25 (przysiady)
F – Plank x 30 seconds (deska)
G – Lunges x 24 (wykroki)
H – Glute bridge x 25 (mostek biodrami/wznosy bioder w leżeniu)
I – Side Lunges x 20 (wykroki boczne)
J – Bicycles x 30 (rowerek)
K – Jump Lunges x 24 (wykroki z wyskokiem/ wyskokiem zmień nogę z przodu)
L – Toe Touch Situps x 30 (dotknięcie stóp z leżenia na plecach)
M – Single Leg Squats x 20 (przysiad na jednej nodze)
N – Bent Leg Jack Knifes x 20
O – Jumping Jacks x 40 (pajacyki)
P – Straight Leg Jack Knifes x 20 (scyzoryki)
Q – Cross Country Skiers x 30 (przeskoki o prostych nogach)
R – Scissor Kicks x 20 (nożyce poziome)
S – High Knees x 30 (skip A)
T – Mountain Climbers x 30 (podciąganie kolan pod klatkę piersiową w podporze do pompki)
U – Side plank x10 sekund na stronę (podpór bokiem na prostej ręce i prostych nogach))
V – Leg Lifts (side) x 20 (unoszenie prostej nogi w leżeniu bokiem)
W – Leg Lifts (on back) x 20 (unoszenie prostej nogi w leżeniu na plecach)
X – Leg Lifts (on stomach) x 20 (unoszenie prostej nogi w leżeniu na brzuchu)
Y – Supermans x 20 (supermen)
Z – Donkey Kicks x 20 (kopnięcia osiołka)
DZIENNICZEK AKTYWNOŚCI
1.Wykonuj ćwiczenia codziennie (czas ćwiczeń ok.20-30 min)
2.Wykonuj je seriami z 2 minutową przerwą pomiędzy nimi.
3.Klasa V i VI 2 serie , klasa VII i VIII 3 serie.
4.Wybrane literki z alfabetu ćwiczeń zanotuj w dzienniku aktywności. Zapisz datę ,czas jaki poświęciłeś na ćwiczenia oraz określ własne samopoczucie. Możesz także zanotować swoje uwagi .
5.Dzienniczek aktywności ma stanowić dla was pomoc przy dbaniu o kondycję fizyczną przez okres izolacji. Pamiętajcie że stan waszej kondycji fizycznej wpływa na waszą odporność.
6. Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas wykonywanych ćwiczeń – przygotuj miejsce bezpieczne pod względem wykonywanych ćwiczeń.
7. Dostosujcie intensywność ćwiczeń do własnych możliwości.
8. W miarę warunków atmosferycznych wykonywać je na świeżym powietrzu.
9. W każdy piątek proszę przesłać wypełniony dzienniczek, który będzie oceniany na adres paulinarzeszowska22@wp.pl
Poniedziałek imię i nazwisko swojego idola
Wtorek nazwa najgorszego sportu
Środa ulubione zwierzę
Czwartek Twoja szczęśliwa cyfra pisana oczywiście słownie
2. TEMAT : Rozgrzewka
KS Poznaję zasady rozgrzewki
Czas na pojęcie rozgrzewki i dlaczego jest ona taka ważna przed wykonywaniem ćwiczeń. Po zapoznaniu się przejdź do rozgrzewki i ćwiczeń z alfabetu.
Najważniejsze zasady dobrej rozgrzewki
1. Nie ma jednego „złotego” zestawu, który sprawdziłby się w każdej sytuacji. Pamiętaj, że ćwiczenia powinny być dobrane do rodzaju aktywności. Nieco innego przygotowania wymaga trening biegowy, innego trening siłowy.
2. Rozgrzewka powinna trwać ok. 15 minut (nie krócej niż 10 minut i nie dłużej niż 25 minut). Oczywiście nie oznacza to, że musisz ją wykonywać z zegarkiem w ręce. Jej długość zależy od tego, jak będzie wyglądał sam trening: im jest on dłuższy i bardziej wyczerpujący, tym solidniejsza powinna być rozgrzewka.
3. Rozgrzewaj się dwuetapowo. Pamiętaj, aby rozgrzewkę zaczynać od ćwiczeń ogólnorozwojowych, a kończyć na ćwiczeniach angażujących partie ciała, które będą najsilniej eksploatowane podczas treningu właściwego.
ü Przygotowuje organizm do wysiłku
ü Zwiększa zakres ruchu w stawach
ü Minimalizuje ryzyko kontuzji
ü Pozwala osiągnąć lepsze efekty
ü Zwiększa elastyczność mięśni, więzadeł, stawów, ścięgien
ü Podnosi stężenie hormonów
ü Przyspiesza przemianę materii
ü Skraca czas reakcji na bodźce
ü Poprawia koncentrację
ü Pobudza układ krwionośny, oddechowy i nerwowy
Zadanie na ocenę
Wybierz dowolną dyscyplinę sportową i przygotuj do niej rozgrzewkę pamiętając o wyżej wymienionych zasadach .
Lekcja biologii w klasie V
30.04.2020 czwartek
Zapisz proszę temat i cele lekcji w zeszycie:
Temat: Podsumowanie i utrwalenie wiadomości po dziale „Tkanki i organy roślinne”.
Cele lekcji/kryteria sukcesu:
1. Znam rodzaje i rolę tkanek roślinnych.
2. Znam budowę korzenia , łodygi i liście oraz ich rolę
3. Potrafię wymienić i opisać przekształcenia korzeni, łodygi oraz liści.
Przebieg lekcji:
W ramach powtórzenia wiadomości zapoznajcie się z poniższymi materiałami:
· Prezentacja do powtórzenia wiadomości o tkankach roślinnych:
· prezentacja do powtórzenia wiadomości o korzeniu:
· prezentacja do powtórzenia wiadomości o łodydze:
· lekcja w TVP (warta obejrzenia) do powtórzenia wiadomości o liściu:
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-5,biologia-lekcja-2-07042020,47415947
Ponadto zachęcam Was do rozwiązania łamigłówek:
https://wordwall.net/pl/resource/1076222/biologia/tkanki-roślinne
https://wordwall.net/pl/resource/890755/biologia/korzeń-budowa-funkcje-i-przekształcenia
https://wordwall.net/pl/resource/1123483/biologia/łodyga
https://wordwall.net/pl/resource/1087696/biologia/liść-wytwórnia-pokarmu
ZADANIE DOMOWE (termin wykonania 14 maja 2020) :
W ramach podsumowania i zaliczenia wiadomości po tym dziale wykonacie NA OCENĘ Lapbook, który posłuży Wam do powtarzania i utrwalania wiadomości. Macie w domu z pewnością jakiś kolorowy papier, wycinanki i tekturową teczkę lub blok techniczny, mazaki, kredki, kolorowe długopisy. Pomysłów na Lapbook jest mnóstwo. Oto niektóre z nich:
https://www.youtube.com/watch?v=-YghqFOiGBw
https://kreatywnapedagogika.wordpress.com/2017/02/28/lapbook-dla-kazdego/
W Lapbooku znajdować się mają wiadomości o tkankach roślinnych, łodydze, korzeniu i liściu. Krótkie teksty, rysunki (narysowane własnoręcznie lub wydrukowane). Możecie posłużyć się wiadomościami z podręcznika-podsumowanie działu str. 110-111). Zdjęcia Waszych prac proszę przesłać na monikasidorczuk1979@gmail.com
Liczę na Waszą kreatywność J Powodzenia!
Pozdrawiam Was serdecznie. Dbajcie o siebie i swoje zdrowie J
29.04.2020 |
HISTORIA
Temat: Tajemnice sprzed wieków – Kto spisywał dzieje Polski?
Przeczytajcie w podręczniku temat "Tajemnice sprzed wieków – Kto spisywał dzieje Polski?", zwróćcie uwagę na następujące zagadnienia:
źródła historyczne dotyczące początków państwa polskiego
Następnie w zeszycie ćwiczeń wykonaj następujące zadania: strona 102, z. 1, 2 i 4, a dla chętnych s. 103 z. 5.
Temat: Praca w "chmurze". O usłudze OneDrive i współtworzeniu dokumentów
Cele lekcji:
przesyła plik do usługi OneDrive
Dziś poznamy możliwości jakie daje praca w tak zwanej chmurze oraz jak wspólnie zdalnie możemy tworzyć dokumenty. Dziś zajmiemy się dokumentami tekstowymi. Waszym zadaniem będzie "kliknięcie" w poniższy link i wpisanie w tabeli przy swoim numerze z dziennika słowo obecny. Po kliknięciu w link otworzy Wam się pusta tabela z listą uczniów Waszej klasy.
matematyka, klasa 5, 29 kwietnia 2020
Temat: Dodawanie liczb całkowitych.
Będziesz umiał dodawać liczby całkowite (dodatnie i ujemne)
Obejrzyj lekcję, której link poniżej:
https://epodreczniki.pl/a/dodawanie-liczb-calkowitych/DVANtw6Be
realizujesz ćwiczenia 1, 2, 3z tej lekcji.
Dodatkowo sprawdź swoją wiedzę rozwiązując ćwiczenia nr 4 i 5, str. 135 z zeszytu ćwiczeń.
Rozwiązane zadania prześlij na mój Messenger lub email (zdjęcie z rozwiązaniami)
28.04.2020 |
HISTORIA
Temat: Społeczeństwo w czasach pierwszych Piastów
Przeczytajcie w podręczniku temat "Społeczeństwo w czasach pierwszych Piastów", zwróćcie uwagę na następujące zagadnienia:
– grody i ich funkcje
– życie w grodzie i na podgrodziu
– sposoby uprawy roli na ziemiach polskich
– podział społeczeństwa w państwie pierwszych Piastów
– zakres władzy panującego
– powinności poddanych wobec władcy
– powstanie rycerstwa w Polsce
terminy:
– metoda żarowa, gród, podgrodzie, prawo książęce, danina, posługi, osada służebna, wojowie, drużyna książęca
Następnie w zeszycie ćwiczeń wykonaj następujące zadania: strona 100, z. 1, 2 i 3.
Pamiętaj!
SAWANNA:
1.
Znajduje się w strefie klimatów równikowych.
2.
Wysoka temperatura utrzymuje się przez cały rok. Występują dwie pory
roku: sucha i deszczowa.
3.
Porastają ją trawy oraz pojedyncze drzewa, jak baobaby i
akacje.
4.
Żyją tu ssaki roślinożerne: antylopy, zebry, słonie, żyrafy;
ssaki drapieżne: lwy, lamparty; oraz padlinożercy: sępy i
szakale.
5.
Ludność trudni się uprawą ziemi lub hodowlą zwierząt.
6.
W Kenii i Tanzanii żyje pasterski lud Masajowie.
7.
Chaty mają zbudowane z drewnianych tyczek oblepionych ziemią, trawą
i bydlęcym nawozem.
STEPY:
1.
Znajduje się w strefie klimatów umiarkowanych.
2.
Charakteryzują się bardzo dużymi różnicami temperatury powietrza między
zimą i latem oraz niewielkimi opadami.
3.
Charakteryzuje się klimatem kontynentalnym, występują tu cztery
pory roku (wiosna, lato, jesień, zima).
4.
Rosną trawy (np. ostnice) i inne niskie rośliny (np. miłek
wiosenny), nie rosną drzewa.
5.
Żyją tu małe ssaki mieszkające w norach, jak susły, bobaki,
chomiki, a także suhaki, lisy kojoty i wilki oraz
ptaki, budujące gniazda na ziemi, jak drop i raróg.
6.
Część mieszkańców stepów prowadzi koczowniczy tryb życia. Utrzymuje
się z hodowli koni, owiec i wielbłądów dwugarbnych.
7.
Mieszkańcy stepów w Azji Mongołowie mieszkają w jurtach,
czyli namiotach zbudowanych z pali i skór.
8.
Stepy mówimy o obszarach w Azji, w Ameryce Północnej
nazywamy je prerią, a w Ameryce Południowej pampą.
|
A.
Temat : Nauka tańca Footshake
KS Poznam taniec stóp i spróbuję go zatańczyć
Zapoznaj się z filmikiem dotyczącym tańca Footshake, sprawdzisz swoje siły w tańcu stóp.
Zachęć do tańca rodzeństwo, rodziców/ prawnych opiekunów i bawcie się dobrze.
https://www.youtube.com/watch?v=KAO5M1aEDtE
Następnie przejdź do zadania z alfabetu ćwiczeń.
ALFABET ĆWICZEŃ
A – Burpees x 15 (padnij, powstań podskocz)
B – Sit Up x 30 (brzuszki)
C – Jump Squats x 20 (przysiady z wyskokiem)
D – Bridge x 30 seconds (mostek biodrami)
E – Squats x 25 (przysiady)
F – Plank x 30 seconds (deska)
G – Lunges x 24 (wykroki)
H – Glute bridge x 25 (mostek biodrami/wznosy bioder w leżeniu)
I – Side Lunges x 20 (wykroki boczne)
J – Bicycles x 30 (rowerek)
K – Jump Lunges x 24 (wykroki z wyskokiem/ wyskokiem zmień nogę z przodu)
L – Toe Touch Situps x 30 (dotknięcie stóp z leżenia na plecach)
M – Single Leg Squats x 20 (przysiad na jednej nodze)
N – Bent Leg Jack Knifes x 20
O – Jumping Jacks x 40 (pajacyki)
P – Straight Leg Jack Knifes x 20 (scyzoryki)
Q – Cross Country Skiers x 30 (przeskoki o prostych nogach)
R – Scissor Kicks x 20 (nożyce poziome)
S – High Knees x 30 (skip A)
T – Mountain Climbers x 30 (podciąganie kolan pod klatkę piersiową w podporze do pompki)
U – Side plank x10 sekund na stronę (podpór bokiem na prostej ręce i prostych nogach))
V – Leg Lifts (side) x 20 (unoszenie prostej nogi w leżeniu bokiem)
W – Leg Lifts (on back) x 20 (unoszenie prostej nogi w leżeniu na plecach)
X – Leg Lifts (on stomach) x 20 (unoszenie prostej nogi w leżeniu na brzuchu)
Y – Supermans x 20 (supermen)
Z – Donkey Kicks x 20 (kopnięcia osiołka)
DZIENNICZEK AKTYWNOŚCI
1.Wykonuj ćwiczenia codziennie (czas ćwiczeń ok.20-30 min)
2.Wykonuj je seriami z 2 minutową przerwą pomiędzy nimi.
3.Klasa V i VI 2 serie , klasa VII i VIII 3 serie.
4.Wybrane literki z alfabetu ćwiczeń zanotuj w dzienniku aktywności. Zapisz datę ,czas jaki poświęciłeś na ćwiczenia oraz określ własne samopoczucie. Możesz także zanotować swoje uwagi .
5.Dzienniczek aktywności ma stanowić dla was pomoc przy dbaniu o kondycję fizyczną przez okres izolacji. Pamiętajcie że stan waszej kondycji fizycznej wpływa na waszą odporność.
6. Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas wykonywanych ćwiczeń – przygotuj miejsce bezpieczne pod względem wykonywanych ćwiczeń.
7. Dostosujcie intensywność ćwiczeń do własnych możliwości.
8. W miarę warunków atmosferycznych wykonywać je na świeżym powietrzu.
9. W każdy piątek proszę przesłać wypełniony dzienniczek, który będzie oceniany na adres paulinarzeszowska22@wp.pl
Zasady bezpiecznego treningu w domu
1. Przygotuj miejsce ćwiczeń, odsuń stół lub inny mebel, o który mógłbyś się uderzyć.
Najlepiej ćwiczyć na macie bądź dywaniku, ponieważ zmniejszamy ryzyko poślizgnięcia się.
2. Ćwicz w obuwiu sportowym lub boso, nigdy w samych skarpetkach.
3. Przed każdym treningiem należy wykonać rozgrzewkę. Prawidłowo przeprowadzona zwiększa możliwości wysiłkowe oraz zmniejsza ryzyko kontuzji. Zacznij od podbicia tętna – wystarczą pajacyki czy bieg bokserski, następnie skup się na tym, by „dogrzać” mięśnie, stawy, więzadła i ścięgna, wykonując kilka ćwiczeń mobilizacyjnych w obrębie obręczy barkowej oraz bioder. Doskonale sprawdzą się dynamiczne wymachy, krążenia ramionami i nogami w różnych płaszczyznach i pozycjach. Daj sobie na to 10-15 minut.
4. Gdy czujemy ból w mięśniach lub stawach, przerywamy dane ćwiczenie.
5. Ćwiczmy zawsze we własnym tempie.
6. Skacząc, zawsze uginaj kolana.
7. Dbaj o prawidłową technikę wykonania ćwiczeń.
8. Staraj się ćwiczyć wtedy, kiedy w domu jest jeszcze inna osoba, by w razie potrzeby mogła udzielić Ci pomocy.
Poniedziałek imię i nazwisko swojego idola
Wtorek nazwa najgorszego sportu
Środa ulubione zwierzę
Czwartek Twoja szczęśliwa cyfra pisana oczywiście słownie
27.04.2020 |
matematyka, klasa 5, 27 kwietnia 2020
Temat: Liczby dodatnie i ujemne.
Będziesz umiał wyznaczać liczbę przeciwną do danej, odczytywać temperaturę z termometru, odczytywać liczby całkowite zaznaczone
Obejrzyj na ten temat krótki film, którego link poniżej:
https://docwiczenia.pl/kod/M58BS9
Ćwicząc rozwiązujesz zadania ze strony 132 zeszytu ćwiczeń (zadanie 1, 2, 3). Rozwiązane zadania prześlij na mój Messenger lub email (zdjęcie z rozwiązaniami)
gddw, klasa 5, 27 kwietnia 2020
Temat: Waga edukacji i wyników egzaminów zewnętrznych dla każdego ucznia.
Napisz w kilku zdaniach jak rozumiesz “wartość nauki”. Notatkę prześlij na mój Messenger lub e-mail.
Muzyka klasa 5
Moi drodzy dziś tematy z poprzedniego tygodnia. Bardzo wielu z Was nie przysłało
do mnie swoich prac. Z utęsknieniem czekam na kontakt. Przypominam mail:
soniajvk@gmail.com
Temat: Na ludową nutę
Cele: Poznajemy tańce narodowe. Utrwalenie wiadomości o krakowiaku.
Proszę wziać udział w lekcji online.
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-5,muzyka-2042020-lekcja-1,47346442
Zadanie domowe:
Zapisz w zeszycie .
Krakowiak:
- jaki ma charakter ten taniec
- w jakim metrum jest on grany?
- jakie ma tempo?
Wyjaśnij pojecie synkopy.
Klasa V
Moi drodzy dziś tematy z poprzedniego tygodnia. Bardzo wielu z Was nie przysłało
do mnie swoich prac. Z utęsknieniem czekam na kontakt. Przypominam mail:
soniajvk@gmail.com
Temat: Podwodny świat
Cele:
- kształtowanie kreatywności ucznia
- doskonalenie poczucia smaku plastycznego
- wykonanie zadania plastycznego
Zadanie:
Wykonaj prace plastyczną pt „Podwodny świat” w taki sposób, aby użyć tylko
kanciastych kształtów. (brak owalnych kształtów)
Materiały:
- kartka z bloku technicznego A3
- farby
24.04.2020 |
matematyka, klasa 5, 24 kwietnia 2020
Temat: Średnia arytmetyczna. (2 lekcje)
Ćwicząc rozwiązujesz ćw. 3 ze strony 130 oraz ćw. 5 ze strony 131 zeszytu ćwiczeń. Rozwiązane zadania prześlij na mój Messenger lub email (zdjęcie z rozwiązaniami)
23.04.2020 |
INFORMATYKA
Temat: Netykieta, czyli o kulturze w Internecie
W ostatnim czasie bardzo często korzystasz z Internetu. Pamiętaj, za nikami, adresami email, kryją się prawdziwi ludzie. Kontakty z nimi powinny więc odbywać się wedle zasad podobnych do tych stosowanych poza siecią. Odpowiednikiem etykiety (czyli savoire-vivre'u czy „dobrego wychowania”) jest netykieta. To zbiór zasad właściwego zachowania w internecie. Ich stosowania wymaga kultura osobista. Wpływa ono na twój pozytywny wizerunek u innych internautów. Poprawia też skuteczność twoich działań w sieci, ułatwia porozumienie.
Część wytycznych netykiety jest prostym przeniesieniem zasad kultury osobistej do przestrzeni internetu. Np. kwestia odnoszenia się z szacunkiem do rozmówcy. Jest ono wskazane zarówno w czasie dyskusji twarzą w twarz, jak i na czacie. To samo dotyczy sposobu pisania e-maili. Stosowanie polskich znaków, dbanie o prawidłową interpunkcję czy używanie odpowiednich form grzecznościowych to normy stosujące się tak do listów i innych tekstów pisanych odręcznie, jak do e-maili.
Obejrzyj film i w zeszycie przedmiotowym, wypisz przynajmniej pięć zasad netykiety.
Link do filmu.
https://www.youtube.com/watch?v=cXqQJ84ofN8
Lekcja biologii w klasie V
23.04.2020 czwartek
Zapisz proszę temat i cele lekcji w zeszycie:
Temat: Liść – wytwórnia pokarmu . (str.106-109)
Cele lekcji/kryteria sukcesu:
1. Znam główne funkcje liścia.
2. Znam budowę liścia.
3. Potrafię wymienić i opisać przekształcenia liści.
· Zapoznaj się z poniższą prezentacją:
NOTATKA DO ZESZYTU
· na jej podstawie wypisz w notatce do zeszytu następujące informacje:
1. Jaka jest rola liścia?
2. Narysuj budowę liścia i podpisz jego elementy.
· Przepisz do zeszytu :
Ø Ze względu na liczbę blaszek liściowych wyróżniamy:
- liście pojedyncze (z jedną blaszką liściową) np. u lipy, klonu, brzozy, dębu
- liście złożone (składają się z kilku blaszek liściowych) np. u kasztanowca, jesionu, jarząba pospolitego
Jako podsumowanie lekcji zachęcam obejrzenie lekcji biologii o liściu w TVP: https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-5,biologia-lekcja-2-07042020,47415947
ZADANIE DOMOWE:
z.3. str. 109 (napisz w zeszycie nr zadania i stronę oraz przepisz pytanie do zeszytu) termin 30.04.2020r . –
zdjęcie zeszytu z zadaniem domowym proszę przesłać na monikasidorczuk1979@gmail.comPozdrawiam Was serdecznie. Dbajcie o siebie i swoje zdrowie J
Klasa V i VI
Temat :Co wiem o żywności?
KS Poznaję produkty oraz ich miejsce w piramidzie zdrowego żywienia
Tworzę swoją piramidę zdrowego żywienia
Piramida zdrowego żywienia
https://www.youtube.com/watch?v=tRfdknaK7Kw
22.04.2020 |
HISTORIA
Temat: Rządy Bolesława Krzywoustego
Przeczytajcie w podręczniku temat "Rządy Bolesława Krzywoustego", zwróćcie uwagę na następujące zagadnienia:
– rządy Władysława Hermana i Sieciecha
– podział władzy między synów Władysława Hermana
– bratobójcza wojna między Bolesławem i Zbigniewem
– najazd niemiecki na ziemie polskie i obrona Głogowa
– podbój Pomorza przez Bolesława Krzywoustego
– statut Krzywoustego i jego założenia
terminy:
– palatyn (wojewoda), statut, zasada senioratu, senior i juniorzy
postaci historyczne:
– Władysław Herman, Sieciech, Zbigniew, Bolesław Krzywousty
Następnie w zeszycie ćwiczeń wykonaj następujące zadania: strona 97, z. 1 i 2 oraz s. 99 z. 5..
T:DRAMAT W PRZESTWORZACH.1H
CELE:
-uczeń określa cechy bohaterów i ocenia ich postępowanie
-doskonali znajomości związków frazeologicznych z mitologii
Przebieg:
Przeczytaj mit o Dedalu i Ikarze. Jeśli masz brata lub siostrę przeczytaj z nim z podziałem na rolę. Następnie wypisz do zeszytu wszystkich bohaterów mitu i krótko ich opisz np:Dedal (twórca labiryntu,architekt,ojciec Ikara).
Po wykonaniu tego zadania ułóż pytania do treści mitu(5).Powinny zaczynać się od słów co?kto?kiedy?gdzie?jak?
Po uożeniu pytań postaraj się dopasować do bohaterów których wypisałeś wcześniej następujące cechy:
-rozważny-dokładny-mądry-skrupulatny -lekkomyślny-kreatywny-rzetelny-buntowniczy-roztargniony-beztroski-precyzyjny-roztropny-błyskotliwy-pracowity-pomysłowy-nieuważny-zuchwały-niesubordynowany-twórczy-sumienny-inteligentny.
Kiedy to już zrobisz ,zastanów się dlaczego Ikar nie posłuchał wskazówek ojca?
Podsumowanie lekcji-wyjaśnij znaczenie frazeologizmów:
-mieć skrzydła u ramion
-chodzić z głową w chmurach
-bujać w obłokach
Następnie ułóż z nimi zdania.Dla chętnych zadanie 2 strona 235.
Jeśli masz trudnośći lub chcesz o coś zapytać możesz zadzwonić do mnie -607 527 021
matematyka, klasa 5, 22 kwietnia 2020
Temat: Średnia arytmetyczna.
Powinieneś nauczyć się obliczać średnią arytmetyczną kilku liczb naturalnych
rozwiązuje proste zadania tekstowe polegające na obliczaniu średniej arytmetycznej
oglądnij (link poniżej), jak liczymy śerdnią arytmetyczną liczb:
https://www.youtube.com/watch?v=iaWLyMSkPMU&feature=youtu.be
Ćwicząc rozwiązujesz ćw. 2 ze strony 129 zeszytu ćwiczeń. Rozwiązane zadania prześlij na mój Messenger lub email (zdjęcie z rozwiązaniami)
21.04.2020 |
HISTORIA
Temat: Kryzys i odbudowa państwa polskiego
Przeczytajcie w podręczniku temat "Kryzys i odbudowa państwa polskiego", zwróćcie uwagę na następujące zagadnienia:
– kryzys państwa polskiego po śmierci Bolesława Chrobrego
– panowanie Mieszka II
– reformy Kazimierza Odnowiciela
– polityka zagraniczna Bolesława Śmiałego
– koronacja Bolesława Śmiałego
– konflikt króla z biskupem Stanisławem i jego skutki
terminy:
– insygnia królewskie
postaci historyczne:
– Mieszko II, Kazimierz Odnowiciel, Bolesław Śmiały, biskup Stanisław
Następnie w zeszycie ćwiczeń wykonaj następujące zadania: strona 95, z. 1 i 2 dla chętnych z. 5.
DZIENNICZEK AKTYWNOŚCI
1.Wykonuj ćwiczenia codziennie (czas ćwiczeń ok.20-30 min)
2.Wykonuj je seriami z 2 minutową przerwą pomiędzy nimi.
3.Klasa V i VI 2 serie , klasa VII i VIII 3 serie.
4.Wybrane literki z alfabetu ćwiczeń zanotuj w dzienniku aktywności. Zapisz datę ,czas jaki poświęciłeś na ćwiczenia oraz określ własne samopoczucie. Możesz także zanotować swoje uwagi .
5.Dzienniczek aktywności ma stanowić dla was pomoc przy dbaniu o kondycję fizyczną przez okres izolacji. Pamiętajcie że stan waszej kondycji fizycznej wpływa na waszą odporność.
6. Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas wykonywanych ćwiczeń – przygotuj miejsce bezpieczne pod względem wykonywanych ćwiczeń.
7. Dostosujcie intensywność ćwiczeń do własnych możliwości.
8. W miarę warunków atmosferycznych wykonywać je na świeżym powietrzu.
9. W każdy piątek proszę przesłać wypełniony dzienniczek, który będzie oceniany na adres paulinarzeszowska22@wp.pl
Poniedziałek wykonuje słowo „ ZDROWIE”
Wtorek wykonuję nazwę swojego ulubionego sportu np. badminton
Środa wykonuję imię i nazwisko swojego przyjaciela
Czwartek wykonuję nazwę swojej ulubionej potrawy
Piątek wykonuję nazwę ulubionego warzywa w języku polskim i angielskim
Temat :Co wiem o żywności?
Piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej
Z pewnością spotkałeś się z nią nie raz. W zależności od charakterystyki społeczeństwa, piramida ta była i będzie zmieniana. Ludzie się zmieniają, my się zmieniamy. Dawniej nasza aktywność w ciągu dnia była większa – dziś niestety u większości osób dominuje tryb siedzący. Z pewnością korzystacie z komputera, ze smartfonu. Siedzimy przed telewizorem. Przemieszczamy się autobusami, samochodami. Dlatego też najważniejszym punktem w aktualnej piramidzie żywienia jest aktywność fizyczna. W coraz wyższych szczeblach wymienione są te produkty, które powinniśmy spożywać w największej ilość. Im wyżej – ilość ta zmniejsza się.
Rozwiąż quiz
http://www.scholaris.pl/resources/run/id/109953
Dla przypomnienia obejrzyj filmik i odpowiedz na trzy pytania znajdujące się na końcu filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4
Odpowiedzi proszę przesłać na adres paulinarzeszowska22@wp.pl
Lp.
|
Nazwa warstwy lasu
|
Rośliny
|
Zwierzęta
|
1.
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
Lp.
|
Nazwa warstwy lasu
|
Rośliny
|
Zwierzęta
|
1.
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
Pamiętaj!
W strefie wilgotnych lasów równikowych:
1) Nie
ma pór roku
(cały rok są wysokie opady oraz wysoka temperatura powietrza).
2) Występuje
cztery warstwy roślinne lasu
(warstwa krzewów i runa, warstwa drzew o wys. 5-20m, warstwa drzew o
wys. 30-40m, warstwa pojedynczych drzew o wys. 50-70m).
3)
Występuje bardzo duża bioróżnorodność gatunków roślin i zwierząt.
4)
Buduje się lekkie drewniane domy, często na palach.
5)
Miejsce pod pola uprawne dla rolników uzyskuje się poprzez wypalanie
lasu.
W strefie lasów liściastych i mieszanych:
1) Są
cztery pory roku
(o zróżnicowanej temperaturze powietrza i zmiennych opadach w ciągu
roku).
2) Występuje
cztery warstwy roślinne lasu
(ściółka, runo leśne, podszyt i korony drzew).
3)
Większość mieszkańców żyje w miastach w murowanych i ogrzewanych
domach i pracuje w usługach i przemyśle.
|
Obowiązkowo powtórz sobie dzisiejszą lekcję i na jej podstawie
wykonaj quiz, który rozwiążesz po otworzeniu linku poniżej (link
będzie aktywny od dzisiaj 21.04.2020r. od godz.9:00 do piątku
24.04.2020 r. do godziny 15:00 i otrzymasz za niego ocenę)
Powodzenia!
|
Refleksja
|
20.04.2020 |
Temat: Podwodny świat
Cele:
- kształtowanie kreatywności ucznia
- doskonalenie poczucia smaku plastycznego
- wykonanie zadania plastycznego
Zadanie:
Wykonaj prace plastyczną pt „Podwodny świat” w taki sposób, aby użyć
tylko kanciastych kształtów. (brak owalnych kształtów)
Materiały:
- kartka z bloku technicznego A3
- farby
Muzyka klasa 5
Temat: Na ludową nutę
Cele: Poznajemy tańce narodowe. Utrwalenie wiadomości o krakowiaku.
Proszę wziać udział w lekcji online.
https://vod.tvp.pl/video/szkola-z-tvp-klasa-5,muzyka-2042020-lekcja-1,47346442
Zadanie domowe:
Zapisz w zeszycie .
Krakowiak:
- jaki ma charakter ten taniec
- w jakim metrum jest on grany?
- jakie ma tempo?
Wyjaśnij pojecie synkopy.
matematyka, klasa 5, 20 kwietnia 2020
Temat: Miary, wagi i pieniądze.
Stosujesz obliczenia praktyczne w życiu codziennym:
zamiana jednostek długości: milimetr, centymetr, decymetr, metr, kilometr;
zamiana jednostek masy: gram, dekagram, kilogram, tona;
Ćwicząc rozwiązujesz zadania ze strony 127 zeszytu ćwiczeń (zadanie 4, 5, 6). Rozwiązane zadania prześlij na mój Messenger lub email (zdjęcie z rozwiązaniami
gddw, klasa 5, 20 kwietnia 2020
Temat: Orientacja zawodowa.
Napisz w kilku zdaniach na temat zawodu, który pragniesz w przyszłości wykonywać. Notatkę prześlij na mój Messenger lub e-mail.
Dzień dobry, dzisiaj w planie technika. Dopiszcie proszę do ostatniego temat numer i datę. Na stronie 65 w podręczniku macie tabelkę, która przedstawia ile kalorii, czyli energii posiadają pokazane produkty, to po lewej stronie tabeli. Po prawej stronie przeczytacie ile czasu trzeba poświęcić na daną aktywność, aby te kalorie spalić. I przykład: jeśli zjemy batonik, który zawiera 200 kilokalorii, to aby je spalić należy jeździć rowerem przez 30 minut. Jeśli zjemy dwa batoniki, to dostarczymy naszemu organizmowi 400 kcal, aby je spalić musielibyśmy jeździć rowerem 60 minut. Dalsze przykłady tłumaczymy podobnie. Dla utrwalenia wykonajcie ćwiczenia 1 i 2 pod tabelką. A dla chętnych uczniów ćwiczenie 3 str. 66. Odpowiedzi proszę przesłać do dnia 27 kwietnia. Powodzenia! Pozdrawiam Danuta Skarżyńska
17.04.2020 |
Temat:Przecinek w zdaniu pojedynczym.
Cele:
-uczeń prawidłowo stosuje przecinek w zdaniu pojedynczym
Wiesz już czym jest zdanie pojedyncze. W klasie 4 nauczyłeś się gdzie stawiać przecinek w zdaniu pojedynczym. Jeśli jednak zapomniałeś zajrzyj na stronę 220 do podręcznika. Tam znajduje się przypomnienie.
Kiedy przypomnisz sobie te wiadomości wykonaj ćwiczenie 1,2,3 str.221
Zapoznaj się też z nowymi wiadomościami z tej strony a następnie postaw ołówkiem przecinek tam gdzie powinien być w ćw.4 na str.221 w podręczniku.
Pamiętajcie,że przecinek to mała rzecz ale bardzo ważna.Bez niego zdanie może zmienić sens
Np.: Lubię gotowanie książki i kota.
Oczywiście książkę można przez pomyłkę ugotować ale czy o to chodzi?
Klasa 5: Pocket money. Kieszonkowe.
matematyka, klasa 5, 17 kwietnia 2020
Ćwicząc rozwiązujesz zadania ze strony 124 zeszytu ćwiczeń (zadanie 4, 5). Rozwiązane zadania prześlij na mój Messenger lub email (zdjęcie z rozwiązaniami)
Temat: Miary, wagi i pieniądze.
Stosujesz obliczenia praktyczne w życiu codziennym:
zamiana jednostek długości: milimetr, centymetr, decymetr, metr, kilometr;
zamiana jednostek masy: gram, dekagram, kilogram, tona;
Ćwicząc rozwiązujesz zadania ze strony 126 zeszytu ćwiczeń (zadanie 1, 2, 3). Rozwiązane zadania prześlij na mój Messenger lub email (zdjęcie z rozwiązaniami)
Temat: Piszemy opowiadanie odtwórcze. Cele: -Uczeń redaguje opowiadanie odtwórcze z dialogiem. 1.Potrafisz napisać opowiadanie z dialogiem. Opowiadanie odtwórcze różni się od niego tylko tym, że odtwarzasz wydarzenia które miały miejsce naprawdę lub te które zauważyłeś w filmie, książce, lub spektaklach teatralnych. Kiedy pójdziesz do lasu, spotkasz dzika, uciekniesz mu i szczęśliwie wrócisz do domu a potem opiszesz to będzie to opowiadanie odtwórcze. 2.Na str.226 w podręczniku możesz zobaczyć jak napisano opowiadanie odtwórcze o tym jak Herakles zabił Hydrę lerneńską. Kiedy przeczytasz już ten tekst zajrzyj na stronę 227 ,tam znajdują się obrazki na podstawie których napiszesz opowiadanie odtwórcze. Pamiętaj o wstępie rozwinięciu i zakończeniu. Wprowadź też dialog. Masz na to tydzień czasu. Potem wyślij na mojego maila
.
16.04.2020 |
INFORMATYKA
Temat: Bezpieczeństwo w Internecie - omówienie wyników testu.
Gratuluje wszystkim, którzy wzięli udział w teście, było was bardzo wielu. Zwłaszcza gratuluję uczniom klasy 5, który po raz pierwszy mieli do czynienia z testami zdalnymi. Test był przeprowadzony wśród chętnych uczniów dwóch szkół SP Grzybno i SP Nawodna. Najlepiej z SP Grzybno test rozwiązali:
GRATULUJĘ
Proszę zapoznać się z filmikiem dotyczącym tętna, sposobów jego mierzenia oraz instruktażem jak przeprowadzić próbę Ruffiera.
Możecie taką próbę przeprowadzić w domu, zapisać wyniki w dzienniczkach aktywności. Zinterpretujemy je na zajęciach wychowania fizycznego.
http://www.scholaris.pl/resources/run/id/109591
http://www.scholaris.pl/resources/run/id/109592
Próba Ruffiera
http://www.scholaris.pl/resources/run/id/109590
Ø Do każdej literki alfabetu dopasowane są ćwiczenia oraz zdjęcia jak należy wykonać ćwiczenia.
Ø Tempo powtórzeń dostosuj do własnych możliwości i w zależności od samopoczucia w danym dniu
Ø Równie ważne jest Twoje zdrowie, dlatego pamiętaj, że jeżeli jesteś osłabiony, chory bądź wiesz, że masz jakiekolwiek przeciwwskazania do ćwiczeń – zrezygnuj z aktywności i odnotuj to w uwagach .
Ø Pamiętaj aby przed każdym ćwiczeniem głównym zrobić rozgrzewkę, a na koniec wykonać rozciąganie.
Ø Wykonuj ćwiczenia codziennie ( czas ćwiczeń ok.20-30 min) 2 serie z 2 minutową przerwą.
Ø Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas wykonywanych ćwiczeń – przygotuj miejsce bezpieczne pod względem wykonywanych ćwiczeń.
Ø Wybrane literki z alfabetu ćwiczeń zanotuj w dzienniku aktywności. Zapisz datę ,czas jaki poświęciłeś na ćwiczenia oraz określ własne samopoczucie w skali od 1 do 5 . Możesz także zanotować swoje uwagi .
Ø W każdy piątek proszę przesłać wypełniony dzienniczek ,który będzie oceniany na adres paulinarzeszowska22@wp.pl
Lekcja biologii w klasie V
16.04.2020 czwartek
Zapisz proszę temat i cele lekcji w zeszycie:
Temat: Pęd. Budowa i funkcje łodygi. (str. 102-105)
Cele lekcji/kryteria sukcesu:
1. Poznam rodzaje pędów i budowę zewnętrzną łodygi.
2. Poznam główne funkcje łodygi.
3. Dowiem się jakie są przekształcenia łodygi.
· Zapoznaj się z tematem w swoim podręczniku.
· Zapisz notatkę do zeszytu:
Łodyga to główna, osiowa część pędu rośliny, podtrzymująca liście, kwiaty i owoce.
Funkcje łodygi:
- utrzymuje w pozycji pionowej roślinę oraz odpowiednio kwiaty, liście, owoce
- umożliwia przepływ wody z solami mineralnymi od korzeni do liści, kwiatów i owoców
- transportuje produkty fotosyntezy z liści do pozostałych części rośliny
W zeszycie narysuj budowę zewnętrzną łodygi - rys. str.103 (budowa łodygi pokrzywy), podpisz odpowiednie elementy, dopisując na rysunku , że węzły to zgrubiałe miejsca łodygi, z których wyrastają liście.
Pąk wierzchołkowy -
odpowiada za wzrost rośliny na długość.
Międzywęźla to bezlistne odcinki łodygi.
Łodygi ulegają przekształceniom, dzięki temu mogą pełnić dodatkowe funkcje.
Pozdrawiam Cię serdecznie, dbaj o siebie i swoje zdrowie J
Monika Sidorczuk
15.04.2020 |
HISTORIA
Temat: Polska Bolesława Chrobrego
Przeczytajcie w podręczniku temat "Polska Bolesława Chrobrego", zwróćcie uwagę na następujące zagadnienia:
– misja biskupa Wojciecha i jej skutki
– zjazd gnieźnieński i jego konsekwencje
– stosunki Bolesława Chrobrego z sąsiadami
– koronacja Bolesława Chrobrego na króla Polski i jej znaczenie
terminy:
– zjazd gnieźnieński, arcybiskupstwo, Milsko, Łużyce, Grody Czerwieńskie, koronacja
postaci historyczne:
– Bolesław Chrobry, biskup Wojciech, cesarz Otton III
Następnie w zeszycie ćwiczeń wykonaj następujące zadania: strona 93, z. 4 a, b, dla chętnych c.
matematyka, klasa 5, 15 kwietnia 2020
Zadanie
Trzy i pół doby – ile to godzin? A ile minut?
Dodatkowo rozwiąż zadania ze strony 123 zeszytu ćwiczeń (zadanie 1, 2, 3). Rozwiązane zadania prześlij na mój Messenger lub email (zdjęcie z rozwiązaniami)
8.04.2020 |
JĘZYK POLSKI KLASA 5
TEMAT: Istnieli albo nieistnieli ?-czym jest pytanie retoryczne?(2H)
1.Odszukaj w Internecie informacje na temat Atlantydy i zapisz je w zeszycie.
Następnie odsłuchaj lub odczytaj wiersz W.Szymborskiej pt.,,Atlantyda”.(strona
200 podręcznik lub nagranie Grzegorza Turnaua).
2.Po przeczytaniu wiersza podkreśl w nim pytania. Czy na te pytania można
odpowiedzieć?dlaczego?
3.Jeśli masz trudności to przeczytaj na stronie 201 w podręczniku co to jest
pytanie retoryczne i pomyśl czy pytania z wiersza są właśnie takimi pytaniami?
Zadanie domowe:
Ułóż 2 pytania retoryczne, które mógłby zadać podmiot liryczny z wiersza
W.Szymborskiej.Zapisz je.Prześlij mailem.
TEMAT:Jak Ariadna pomogła Tezeuszowi?(2h)
1.Weź do ręki kłębek wełny. Rzuć go do swojej mamy siostry brata taty i powiedz
im za co ich szczególnie cenisz i kochasz. Rzucajcie do siebie kłębek tak długo
po kolei aż znowu trafi do Ciebie…
2.Przeczytaj mit o Tezeuszu i Ariadnie albo poproś o to mamę.
3.Oceń postępowanie Tezeusza. Które z jego zachowań można pochwalić a które
zasługuje na naganę? Czy jego postępowanie zasługuje jednoznacznie na określenie
dobre lub złe?
4.Co to znaczy,,trafić po nitce do kłębka”.Znajdź odpowiedni akapit tekstu mitu
i podkreśl odpowiedź na to pytanie ołówkiem,następnie dopisz w zeszycie
wyrażenie o podobnym znaczeniu np.: rozwiązać problem.
Zadanie domowe:
Wyobraź sobie ,że jesteś Tezeuszem (chłopcy) lub Ariadną(dziewczyny)i napisz
list do Tezeusza (Ariadny),w którym wyjaśnisz motywy swojego
postępowania.Wyjaśnij mi to w mailu.
Wesołych świą™.Do usłyszenia po świetach.
Izabela Jędruszkiewicz
HISTORIA
Temat: Mieszko I i początki Polski
Przeczytajcie w podręczniku temat "Mieszko I i początki Polski", zwróćcie uwagę na następujące zagadnienia:
– rozwój państwa Polan
– dynastia Piastów
– panowanie Mieszka I
– małżeństwo Mieszka z Dobrawą
– chrzest Polski i jego skutki
– konflikt z margrabią Hodonem i bitwa pod Cedynią
terminy:
książę, dynastia, Piastowie, biskupstwo, dyplomacja, poganin, Dagome iudex
postaci historyczne:
Mieszko I, Dobrawa
Następnie w zeszycie ćwiczeń wykonaj następujące zadania: strona 90, z. 1, 2 i 3.
matematyka, klasa 5, 08 kwietnia 2020
Rozwiąż zadania ze strony 120 zeszytu ćwiczeń (zadanie 4, 5, 6). Jeśli masz kłopot, zaglądnij do podręcznika z tym tematem, gdzie znajdziesz wyjaśnienia. Rozwiązane zadania prześlij na mój Messenger lub email (zdjęcie z rozwiązaniami)
Pamiętaj, Twoja praca zostanie oceniona (wiedza, rozwiązane zadania, notatki z lekcji).
7.04.2020 |
HISTORIA
Temat: Zanim powstała Polska
Przeczytajcie w podręczniku temat "Zanim powstała Polska", zwróćcie uwagę na następujące zagadnienia:
– najstarsze osadnictwo na ziemiach polskich w świetle wykopalisk archeologicznych
– osada w Biskupinie
– Słowianie w Europie i ich kultura
– wierzenia dawnych Słowian
– pierwsze państwa słowiańskie
– plemiona słowiańskie na ziemiach polskich
oraz terminy:
– terminy: kurhan, kamienne kręgi, Biskupin, wielka wędrówka ludów, Słowianie, Swarog, Perun, Świętowit, plemię, Państwo Wielkomorawskie, Wiślanie, Polanie
a także postacie historyczne:
Następnie w zeszycie ćwiczeń wykonaj następujące zadania: strona 88, z. 1 i 3 oraz dla chętnych s. 89, z. 4.
Jeśli chcesz więcej dowiedzieć się o życiu i zwyczajach naszych przodków Słowian, kliknij w link: https://www.youtube.com/watch?v=ZnrXJ6CQ5us
Religia klasa 5
Klasa V i VI Wychowanie Fizyczne 7.04.2020r
Obejrzyj krótką prezentację multimedialną dotyczącą zmian w Twoim organizmie po systematycznej aktywności ruchowejJ
http://www.scholaris.pl/resources/run/id/110003
http://www.scholaris.pl/resources/run/id/110002
Pozdrawiam
Paulina Rzeszowska-Bindas
Refleksja
|
6.04.2020 |
ZAJĘCIA ŚWIETLICOWE
Dzień dobry
W tym tygodniu temat przewodni na zajęciach świetlicowych to: Tradycje i zwyczaje Wielkanocne.
Dla chętnych - praca z origami. Obejrzyjcie poniższe filmy instruktażowe i sami spróbujcie:
Linki do filmów:
https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8
https://www.youtube.com/watch?v=6QqBvy_yO_M
https://www.youtube.com/watch?v=EukfLe7yhkk
Powodzenia.
Klasa V
Temat: Kreatywny portret - technika Collage
Cele:
- Zapoznanie się z terminem Collage
- Zapoznanie się z kolażem Pablo Picassa „Martwa natura z plecionym krzesłem" z
1911 oraz z reprodukcją obrazu Giuseppe Arcimboldo „Wertumnus” (poszukajcie w
internecie obrazu)
- Wykonanie kolażu
Zadanie:
Z wycinków gazet stwórz kreatywny portret swój lub innego członka rodziny.
KLASA 5
Dziś temat: MUZYCZNY FOLKLOR KRAJÓW SĄSIADUJĄCYCH Z POLSKĄ
Obejrzyjcie prezentację na ten temat:
https://www.arcgis.com/apps/MapJournal/index.html?appid=f4fbe968a71a42ffa80d9186df35c5e9&fbclid=IwAR1wi2A3ymhpJrMIHSdUNVIhtyq9T_sys6_ACiO66eIbjO0NzcGEYhc3S8k
albo w wyszukiwarce wpisz: tańce narodowe w Europie mapa narracyjna
i wybierz stronę zaczynającą się www.arcgis.com
W zeszycie zapiszcie temat i wypiszcie z prezentacji nazwy krajów sąsiadujących
z Polską, nazwę ich tańca narodowego i przy każdym z tych tańców dopiszcie czym
się wyróżnia, jaką ma cechę charakterystyczną. Napiszcie też, który taniec
podobał się wam najbardziej.
Zadanie na szóstkę: Po zrobieniu notatki zrób jej zdjęcie i wyślij do mnie jako
załącznik do wiadomości mailem na adres: soniajvk@gmail.com
matematyka, klasa 5, 06 kwietnia 2020
Rozwiąż zadania ze strony 119 zeszytu ćwiczeń (zadanie 1, 2, 3). Jeśli masz kłopot, zaglądnij do podręcznika z tym tematem, gdzie znajdziesz wyjaśnienia. Rozwiązane zadania prześlij na mój Messenger lub email (zdjęcie z rozwiązaniami)
Pamiętaj, Twoja praca zostanie oceniona (wiedza, rozwiązane zadania, notatki
z lekcji).
gddw, klasa 5, 06 kwietnia 2020
Temat: Tradycje wielkanocne w mojej rodzinie.
Napisz w kilku zdaniach o rodzinnych tradycjach wielkanocnych.
Zajęcia świetlicowe 06-07 kwietnia 2020
1. Zaśpiewaj piosenkę o tematyce wiosennej.
2. Ułóż wspólnie z rodzicami życzenia wielkanocne.
3.04.2020 |
Klasa 5: Listening: unit 0. Słuchanie: rozdział 0.
matematyka, klasa 5, 03 kwietnia 2020
Z tej lekcji rozwiązujesz ćwiczenie 9, 10 zapisując rozwiązania w zeszycie
przedmiotowym.
Jeśli zechcesz, dodatkowo możesz rozwiązać ćwiczenie nr 11 (trudniejsze).
Pamiętaj, Twoja praca zostanie oceniona (wiedza, rozwiązane zadania, notatki z lekcji).
Klasa 5: Past simple affirmative: irregular verbs. Czasowniki nieregularne w zdaniach twierdzących czasu przeszłego prostego
JĘZYK POLSKI KLASA 5
TEMAT 4:P o stracie córki-porozmawiajmy o uczuciach matki.
CHCE ABYŚ:
1.wyjaśnił jak grecy tłumaczyli powstawanie pór roku
2.rozpoznał uczucia matki po stracie córki
W tym celu:
1.odsłuchaj na you tube fragment utworu ,,4 pory roku ‘’ Vivaldiego
2.przeczytaj mit strona 208 – 210,wyjaśnij skąd na ziemi wzięła się wiosna
3.po przeczytaniu wyobraź sobie,że jesteś Demeter i zapisz w zeszycie jak się
czujesz po stracie swojej córki.
TEMAT 5:Daremny trud Syzyfa…(2h)
CHCE ABYŚ:
1.rozpoznał w utworze cechy mitu
2.wyjaśnił znaczenie związków frazeologicznych
W tym celu:
1.na początek stwórz pisemny portret Syzyfa.Kim był?skąd się wziął?jak się
zachowywał?czym zasłużył sobie na karę Bogów?Jak próbował ich przechytrzyć ?czym
to się skończyło?
2.przeczytaj mit str.211-213 podręcznik
3.Odpowiedz na pytanie:
Czy kara Bogów zasądzona Syzyfowi nie była dla niego zbyt surowa i należała się
mu?
Za pomocą kilku zdań uzasadnij pisemnie dlaczego?
ZADANIE DOMOWE
Dlaczego tekst o Syzyfie jest mitem? Odpowiedż wyślij mi na mail.
2.04.2020 |
Klasa V i VI Wychowanie Fizyczne 2.04.2020r
Temat :Poznajemy zasady i metody hartowania organizmu
Proszę zapoznać się linkiem poniżej dotyczący hartowania organizmu
http://www.scholaris.pl/resources/run/id/109991
https://www.youtube.com/watch?v=qAOnZ3YZU1Y
Proszę odpowiedzieć na pytania:
1.Co oznacza termin HARTOWANIE?
2.Jakie są sposoby hartowania organizmu?
3.Dlaczego hartowanie organizmu ma pozytywny wpływ na zdrowie?
4. Proszę znaleźć przysłowia dotyczące zdrowia.
Odpowiedzi proszę przesłać na adres mailowy
Lekcja biologii w klasie V
02.04.2020 czwartek
Zapisz proszę temat i cele lekcji w zeszycie:
Temat: Korzeń – organ podziemny rośliny. (podr. str.98-101)
Cele lekcji/kryteria sukcesu:
1. Znam główne funkcje i budowa korzenia.
2. Potrafię wymienić rodzaje systemów korzeniowych.
3. Opisuję budowa wewnętrzna korzenia.
ü Rolą korzenia dla rośliny jest utrzymywanie rośliny w podłożu oraz pobieranie z gleby wody i soli mineralnych.
ü Budowa zewnętrzna korzenia - przerysuj rysunek do zeszytu str.98 i podpisz jego strefy (bez opisu tych stref)
ü Systemy korzeniowe – przerysuj rysunki systemów korzeniowych – palowego i wiązkowego i podpisz je – str.99
ü Przekształcenia korzeni:
Przerysuj rysunek korzenia marchwi str.100
Korzenie spichrzowe - magazynują substancje odżywcze. Wiosną rośliny wykorzystują te związki do wytwarzania nowych pędów. Takie korzenie spotykane są u marchwi, buraka czy rzodkiewki
Przerysuj rysunek czepnych bluszczu str.100
korzenie czepne - część roślin wytwarza korzenie czepne, którymi przymocowują się do gałęzi, pni drzew, skał, murów lub ścian.
Przerysuj rysunek korzeni podporowych kukurydzy str.100
korzenie podporowe - wyrastają z łodygi nad ziemią i ze wszystkich stron podpierają roślinę.
Przerysuj rysunek ssawek jemioły str. 101
Ssawki – występują u jemioły która jest półpasożytem. Przeprowadza ona fotosyntezę ale za pomocą ssawek pobiera wodę i sole mineralne z organizmu żywiciela (najczęściej drzew).
Notatek i rysunków nie trzeba mi przesyłać . Wasze zeszyty sprawdzę po powrocie do szkoły.
Pozdrawiam Cię serdecznie, dbaj o siebie i swoje zdrowie J
Życzę Ci radosnych Świąt Wielkanocnych.
Do zobaczenia 16 kwietnia J
--
Monika Sidorczuk
INFORMATYKA
Temat: Bezpieczeństwo w Internecie.
Od momentu konieczności kształcenia zdalnego, bardzo często musicie korzystać z Internetu, w związku z tym, warto ponownie uświadomić sobie zagrożenia płynące z tego faktu oraz zasady bezpiecznego korzystania z sieci. Wykorzystując dostępne źródła informacji, przypomnijcie sobie podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z Internetu, a następnie możesz przystąpić do zdalnego rozwiązania "Testu Wiedzy o Bezpieczeństwie w Sieci". Do rozwiązania testu mogą przystąpić chętni uczniowie oraz ich rodzice :).
Przydatne adresy poświęcone bezpieczeństwu w Internecie.
http://www.dzienbezpiecznegointernetu.pl/
Przystępując do testu, postępuj według poniższej instrukcji:
Powodzenia
1.04.2020 |
matematyka, klasa 5, 01 kwietnia 2020
Rozwiązujesz z tej lekcji tylko ćwiczenia nr 7 i 8 w zeszycie przedmiotowym
Pamiętaj, Twoja praca zostanie oceniona (wiedza, rozwiązane zadania, notatki z lekcji).
HISTORIA
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu - Społeczeństwo średniowiecza
Celem dzisiejszej lekcji jest podsumowanie i usystematyzowanie wiadomości z zakresu życia ludzi w średniowieczu.
Przypominając sobie najważniejsze informacje dotyczące społeczeństwa średniowiecznego, następnie w zeszycie ćwiczeń rozwiąż następujące zadania: s. 86, z. 1 i 2.
31.03.2020 |
Cel lekcji: Charakterystyka wpływu głównych czynników klimatotwórczych na klimat oraz analiza map temperatur powietrza i opadów atmosferycznych dla różnych stref klimatycznych Ziemi.
Klasa 5 Muzyka
Temat: “Na ludową nutę”
Cele:
- Poznamy polski taniec narodowy - krakowiak
- dowiemy się jakie ma cechy charakterystyczne krakowiak
Zapoznajcie się w podręczniku zt ematem nr 21
- posłuchajcie krakowiaka
https://www.youtube.com/results?search_query=krakowiak+
Zadanie:
• wymień instrumenty ludowe, króre usłyszysz
• wyjaśnia znaczenie terminów: synkopa, kapela (na postawie podręcznika)
Zachęcam do udziału w Ogólnopolskim konkursie.
Klasa 5,6,7 plastyka
Moi drodzy dziś lekcja powtórkowa o barwach . Życzę miłej zabawy.
Temat: Powtórzeznie wiadomości o barwach
1. Cele : utrwalenie wiadomości o barwach
2. Przugotujcie : kartkę, farby pędzel, linijkę i coś do pisania.
Obejrzyjcie filmik i pobawcie się z nauczycielem .
W ten sposób utrwalicie wiadomości.
https://www.youtube.com/watch?v=3nW8Zp1Slo0
Dziekuję za wszystkie nadesłane zadania. Czekam na tych, którzy jeszcze nic mi
nie wysłali.
Jestem dostępna pod mailem : soniajvk@gmail.com, lub na messenger.
HISTORIA
Temat: Sztuka średniowiecza.
Przeczytajcie w podręczniku temat "Sztuka średniowiecza", zwróćcie uwagę na następujące zagadnienia:
– rola sztuki w średniowieczu
– styl romański i jego cechy
– styl gotycki i jego charakterystyczne elementy
– rzeźba i malarstwo średniowieczne
– pismo i miniatury w rękopisach
– zabytki średniowieczne w Polsce
oraz terminy:
– styl romański, styl gotycki, portal, sklepienie, witraże, łuki oporowe, apsyda, rozeta, przypory, miniatura, inicjał
Następnie w zeszycie ćwiczeń wykonaj następujące zadania: strona 84, z. 3 oraz dla chętnych s. 85, z. 4, 5, i 6.
Dodatkowe zadanie dla chętnych: Na podstawie poznanych informacji, oceń w jakim stylu zbudowany został Kościół Mariacki w Chojnie (tzw. katedra). Zadanie wykonaj w zeszycie przedmiotowym.
W wykonaniu ćwiczeń może pomóc Ci również, obejrzenie filmu "Styl romański i styl gotycki", który znajdziesz tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=KAX8gc7cC8k
Wychowanie Fizyczne 31.03.2020r.
Klasa V i VI
Moja aktywność fizyczna
1. Wykonuj ćwiczenia codziennie ( czas ćwiczeń ok.20-30 min)
2. Ułóż wedle własnych możliwości swój własny zestaw ćwiczeń. Wykonuj go seriami z 2 minutową przerwą pomiędzy nimi.
3. Wybrane zestawy ćwiczeń zanotuj w dzienniku aktywności. Zapisz datę ,wykonywane ćwiczenia oraz określ własne samopoczucie. Możesz także zanotować swoje uwagi .
Możesz wykorzystać przekazany przeze mnie przykładowy dzienniczek aktywności lub wykonać własny – ważne by zawierał miejsce na wpisanie daty, czasu oraz typu wykonywanych ćwiczeń oraz miejsce na Twój komentarz ( samopoczucie , uwagi , problemy)
5. Dzienniczek aktywności ma stanowić dla was pomoc przy dbaniu o kondycję fizyczną przez okres izolacji. Pamiętajcie że stan waszej kondycji fizycznej wpływa na waszą odporność.
6. Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas wykonywanych ćwiczeń – przygotuj miejsce bezpieczne pod względem wykonywanych ćwiczeń.
7. Dostosujcie zakres ćwiczeń oraz ich intensywność do własnych możliwości. Wskazane jest ćwiczenie jednej bądź dwóch partii mięsni na dzień (ćwiczenia w ramach dzienniczka aktywności fizycznej).
8. W swoich treningach domowych proszę wziąć pod uwagę wszystkie cechy motoryczne, które powinniśmy kształtować. A są to min. siła, szybkość, gibkość, ,wytrzymałość, zręczność i koordynacja ruchowa.
9. Codziennie proszę wymyśleć zestaw ćwiczeń i w miarę warunków atmosferycznych wykonywać je na świeżym powietrzu.
10. W każdy piątek proszę przesłać wypełniony dzienniczek ,który będzie oceniany na adres paulinarzeszowska22@wp.pl
Proponowane ćwiczenia oraz przydatne linki
1. Ćwiczenia na mięsnie brzucha:
o Deska – plank. Najpierw należy położyć się na ziemi i ułożyć ręce pod twarzą, a łokcie na boki. Później unieś tułów, podtrzymując tylną część ciała jedynie na palcach stóp. Kręgosłup powinien być lekko zgięty. Pamiętaj, żeby stabilizować tę pozycję przez napinanie mięśni brzucha i pośladków.
o Rowerek
o Brzuszki różnego rodzaju
o Nożyce
o Przyciągnięcie nóg do klatki piersiowej w siadzie
o Wyrzut nóg do tyłu oraz powrót
2. Ćwiczenia na mięsnie grzbietu (pleców)
o Unoszenie tułowia w leżeniu na brzuchu
o Kocie grzbiety
o Przyciąganie kolan do klatki piersiowej leżąc na plecach
o Mostek
3. Ćwiczenia na mięsnie nóg
o Przysiady
o Wykroki
o Marsz w miejscu
o Marsz z wysokim unoszeniem kolan
o skipy
4. Ćwiczenia na mięsnie klatki piersiowej
o Pompki
o Wznoszenie rąk do góry z powrotem do ramion
5. Ćwiczenia na mięsnie ramion
o Krążenia jednorącz/oburącz w przód/tył
o Wymachy w górę/w dół
6. Ćwiczenia na mięsnie tułowia
o Skrętoskłony
o Opady tułowia
o Skłony w przód/w bok/ w tył
7. Ćwiczenia skocznościowe
o Pajacyki
o Zajączki
o Przysiad-wyskok
8. Krzesełko przy ścianie
9. Pamiętajcie również o rozgrzewce, tu znajdziecie przykładową:
https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
Podsyłam linki z przykładowymi ćwiczeniami
https://www.youtube.com/watch?v=VNtWgtAf8Pc
https://www.youtube.com/watch?v=jpfZUoPnABA
https://www.youtube.com/watch?v=Tta1Jx8wiio
https://www.youtube.com/watch?v=DHq92CfMCDY
https://www.youtube.com/watch?v=okCWg3jUY44
https://www.youtube.com/watch?v=ZMM1Nw9ZV8M
Wasza aktywność będzie nagradzana plusami.
W przypadku pytań zapraszam do kontaktu paulinarzeszowska22@wp.pl
W zdrowym ciele – zdrowy duch !
LICZĘ NA WAS
Dziennik aktywności fizycznej
Uczeń: …………………… ……………………………..
Klasa: ……………..
Dzień tygodnia |
Data |
Ćwiczenia |
Czas trwania |
Samopoczucie: Skala od 1 do 5 ( 5 -bardzo dobrze 1-bardzo źle) |
Uwagi |
Poniedziałek |
|
|
|
|
|
Wtorek |
|
|
|
|
|
Środa |
|
|
|
|
|
Czwartek |
|
|
|
|
|
Piątek |
|
|
|
|
|
30.03.2020 |
TECHNIKA kl. 5
Dzień dobry,
dzisiaj mamy w planie technikę.
Rozpoczniemy nowy dział ABC zdrowego życia.
Temat lekcji brzmi: Zdrowie na talerzu
W MOIM PODRĘCZNIKU TEMAT JEST NA STR. 64
Na lekcji dowiecie się:
- jakie są rodzaje składników odżywczych,
- jakie funkcje w organiźmie człowieka pełnią te składniki,
- jakie produkty należą do poszczególnych grup poznanych
składników.
Zadanie dla Was
Przeczytajcie informacje pod tematem lekcji.
Następnie wykonajcie ćw. 1 str. 64. Zapiszcie w zeszycie tylko
odpowiedzi.
Powodzenia!
Życzę Wam miłego poniedziałku.
Jeżeli będziecie mieli pytania do tematu, piszcie wiadomości.
Odpowiem, wyjaśnię.
Pozdrawiam
Danuta Skarżyńska
matematyka, klasa 5, 30 marca 2020
https://epodreczniki.pl/a/pole-trapezu/D122aJR0s
Rozwiązujesz z tej lekcji tylko ćwiczenia od 1 do 4
dodatkowo sprawdź swoją wiedzę rozwiązując ćwiczenie nr 3 str.116 z zeszytu ćwiczeń zapisując rozwiązania w zeszycie przedmiotowym
gddw, klasa 5, 30 marca 2020
Temat: Zdrowy styl odżywiania oraz znaczenie ruchu w życiu człowieka.
Napisz w kilku zdaniach jak zdrowo się odżywiać oraz dlaczego ruch jest bardzo ważny w życiu człowieka.
Zajęcia świetlicowe, 30-31 marca 2020
11 . Wyjaśnij przysłowie „W marcu jak w garncu”.
22 . „Wiosenny obraz” – praca malarska. Wykonaj elementy dekoracyjne: motyli, kwiatów, ptaków, owadów.
27.03.2020 |
JĘZYK ANGIELSKI
JĘZYK POLSKI KLASA 5
TEMAT 1:POCZĄTKI ŚWIATA WEDŁUG GREKÓW(2H)
CHCE ABYŚ:
1.wiedział jak powstał świat według mitologii greckiej,
2.poznał pojęcie mitu
W tym celu:
1.Przeczytaj mit o powstaniu świata ze str.202-204 w podręczniku:
2.następnie sporządź do niego plan wydarzeń lub streść go samodzielnie,
3.do zeszytu wpisz temat lekcji oraz ( po zapoznaniu się z informacją ze
str.205)co to jest mit
Abym mogła sprawdzić czego się nauczyłeś,wyślij mi swój plan wydarzeń lub
streszczenie mitu na adres
izajedruszkiewicz@o2.pl
TEMAT 2:HARCE Z ORTOGRAFIĄ- PRZYPOMNIJ SOBIE PISOWNIĘ WYRAZÓW Z ,,H” I ,,CH”.
CHCĘ ABYŚ:
1.Przypomniał sobie pisownię wyrazów z ,,h” i ,,ch”.
Aby to osiągnąć:
1.przeczytaj przypomnienie ze strony 238 w podręczniku
2.następnie wykonaj w zeszycie ćwiczenia od 1 do 4 str.238-239 lub
3 wejdż na stronę WWW.learningapps.org.pl i wypisz szukane hasło pisemnie
wyrazów z ,,h” i ,,ch”.Poćwicz zasady.
Żebym mogła sprawdzić jak prawidłowo zapisywać te wyrazy wyślij na mój adres
notatkę z lekcji z najważniejszymi informacjami.
TEMAT 3:CI NIEZNOŚNI BOGOWIE OLIMPIJSCY…
PROSZĘ ZEBYS ZAPAMIĘTAŁ Z LEKCJI:
1.CZYM RÓŻNIĄ SIĘ BOGOWIE OLIMPIJSCY OD HEROSÓW I ZWYKŁYCH LUDZI,
2.JAK SIĘ NAZYWAJĄ CZYM SIĘ ZAJMUJA ORAZ JAKIE MAJĄ ATRYBUTY
ABYŚ TO OSIĄGNĄŁ:
1.Zapoznaj się z tekstem na temat grackich bóstw w podręczniku str.206-207
2.jeśli masz ochotę poszperaj w Internecie i znajdż ciekawostki (dodaj
informacje) na temat bóstw ,które właśnie poznajesz.Zapisz je w zeszycie pod
tematem lekcji.
3.zadanie domowe
Narysuj w zeszycie bóstwo,które wydaje Ci się najbardziej interesujące i
wyjaśnij dlaczego.Czym różni się od zwykłego człowieka.
p.s rozkładaj pracę równomiernie.Masz czas do 01.04.2020 .
Pozdrawiam. Pani Izabela Jędruszkiewicz
matematyka, klasa 5, 27 marca 2020
https://epodreczniki.pl/a/wysokosc-rownolegloboku/Ds45IFoZb
Rozwiązujesz z tej lekcji tylko ćwiczenia od 1 do 4
dodatkowo sprawdź swoją wiedzę rozwiązując zadania 1, 2, 3 str.109 z zeszytu ćwiczeń zapisując rozwiązania w zeszycie przedmiotowy
https://epodreczniki.pl/a/pole-rownolegloboku-i-rombu/D9SFbtGpT
Rozwiązujesz z tej lekcji tylko ćwiczenia od 1 do 4
RELIGIA
26.03.2020 |
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Klasa Temat zajęć Podstawa programowa Monitorowanie postępów uczniów (sposób
kontroli) Zadania na ocenę (jeśli są)
V Moja aktywność fizyczna Aktywność fizyczna Założyć dzienniczek aktywności
fizycznej Dzienniczek aktywność
JĘZYK ANGIELSKI
KLASA V BIOLOGIA
26.03.2020r. czwartek
Drodzy uczniowie sprawdzian po dziale „Wirusy, bakterie, protisty i grzyby” napiszecie po powrocie do szkoły i ponownym powtórzeniu wiadomości.
Zaczniemy dzisiaj nowy dział.
Zapiszcie w zeszycie tytuł nowego działu , temat lekcji oraz cele lekcji/kryteria sukcesu:
DZIAŁ: TKANKI I ORGANY ROŚLINNE.
Temat: Tkanki roślinne (podręcznik str. 93 – 97)
Cele lekcji/kryteria sukcesu:
1. Znam miejsca występowania tkanek w roślinie.
2. Potrafię wymienić rodzaje tkanek roślinnych: tkanki twórcze i tkanki stałe.
3. Potrafię scharakteryzować rodzaje tkanek stałych: tkanka okrywająca, miękiszowa, przewodząca, wzmacniająca.
4. Znam
przystosowania budowy poszczególnych tkanek roślinnych
do pełnienia określonych funkcji.
Drodzy Uczniowie:
https://epodreczniki.pl/a/budowa-wewnetrzna-roslin/DJHIr0Bsn
zadanie domowe:
· dla wszystkich - z.4 str. 97 (proszę przesłać zdjęcie zadania do 2 kwietnia na moją pocztę monikasidorczuk1979@gmail.com lub za pośrednictwem messengera)
· zadanie dla chętnych: Opisz miejsce występowania poszczególnych tkanek w roślinie ( w jakich organach tych roślin) . (proszę przesłać zdjęcie zadania do 2 kwietnia na moją pocztę monikasidorczuk1979@gmail.com lub za pośrednictwem messengera)
INFORMATYKA
W ostatnich dniach, w związku z koniecznością zdalnego nauczania, jesteście zmuszeni posługiwać się bardzo często technologią informatyczną. W celu ułatwienia Wam kontaktu z nauczycielami, wykonajcie następujące zadanie z informatyki: załóżcie swojego meila (najlepiej na gmail.com) i wyślijcie z niego wiadomość na adres imeil: splisie@poczta.onet.pl , w temacie podajcie swoje imię, nazwisko oraz klasę. Jeśli ktoś ma już swojego meila, może wysłać z niego wiadomość. Czekam na wiadomości. Powodzenia.
25.03.2020 |
HISTORIA
Temat: Kościół w Średniowieczu
Przeczytajcie w podręczniku temat "Kościół w średniowieczu", zwróćcie uwagę na następujące zagadnienia:
– duchowni w średniowieczu, ich przywileje i obowiązki
– religijność doby średniowiecza
– średniowieczne zakony: benedyktyni, cystersi, franciszkanie, dominikanie
– życie w średniowiecznym klasztorze
– średniowieczne szkolnictwo,
oraz terminy:
– terminy: zakon, klasztor, opat, reguła zakonna, benedyktyni, cystersi, franciszkanie, dominikanie, skryptoria, kopiści, asceza, benedyktyńska praca, uniwersytet.
Następnie w zeszycie ćwiczeń wykonaj następujące zadania: strona 81, ćw. 1, 2, 3, dla chętnych, s. 82 ćw. 4.
MATEMATYKA
Środa, 25 marca 2020, klasa 5, matematyka
Temat: Pole prostokąta.
Przypomnisz sobie jak obliczyć pole prostokąta przedstawionego na rysunku oraz w
sytuacjach praktycznych.
link do lekcji:
https://epodreczniki.pl/a/pole-prostokata-pole-kwadratu/DAGxelA62
dodatkowo sprawdź swoją wiedzę rozwiązując zadanie z zeszytu ćwiczeń strona 105
ćw.3, zapisując rozwiązania w zeszycie przedmiotowym.
Sposoby kontaktu z rodzicami i uczniami:
HISTORIA
19.03.2020
Drodzy uczniowie, od niedawna musicie pracować samodzielnie w domu, jest to nowa dla Was sytuacja, spróbuje Wam pomóc realizować to zadanie i ukierunkować Waszą pracę. W najbliższych dniach przeczytajcie w podręczniku do historii temat "Średniowieczne miasto i wieś", w zeszycie ćwiczeń rozwiążcie ćwiczenia: strona 78, ćwiczenie 1, 2, i 3, s. 79, ćw. 5 i dla chętnych s. 80, ćw. 6. Uzupełnione przez Was ćwiczenia, będziemy sprawdzać i oceniać :) jak wrócimy do szkoły.
Powodzenia i miłej pracy.
MATEMATYKA
18.03.2020
Uzupełniajcie zadania z zeszytu ćwiczeń możecie też skorzystać z materiałów zamieszczonych pod adresem https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/przedmioty7
TECHNIKA
19.03.2020
Proszę napisać pismem technicznym mieszanym tzn. litery małe i duże 6 wyrazów,
co najmniej sześcioliterowych, wybranych z podręcznika do techniki. Wzór pisma
technicznego jest w podręczniku. Proszę, aby wyrazy były związane z techniką.
Zadanie wykonaj przy użyciu ołówka w zeszycie lub na kartce z bliku
milimetrowego.
Wasze prace zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły.
Powodzenia!
JĘZYK POLSKI
18.03.2020
GEOGRAFIA
19.03.2020
BIOLOGIA
19.03.2020
PLASTYKA
20.03.2020
Proszę przekazać by wszyscy uczniowie wykonali na plastykę kartkę świąteczną lub jeśli przekonania religijne im nie pozwalają to wiosenną proszę by prace przesłali na maila. sylwiajaniakvelkubiak@wp.plMUZYKA
20.03.2020