ODDZIAŁ 0 |
25.06.2020 |
https://view.genial.ly/5ee38367a1a8010d900d2e4d
https://view.genial.ly/5ee9b8b68bed1e0d935548d6
https://view.genial.ly/5edeae80e675bf0d8ecf0e7d
https://view.genial.ly/5ede7beb722c7a0d87de5461
Na odległość, już nie w przedszkolu, z dala gdzieś od swojej Pani,
wciąż pracował każdy dzielnie – jestem dumna z Was – Kochani!
Dziś wspominam to z podziwem i dziękuję sercem całym,
za to, że pracowaliście i że każdy był wytrwały!
Życzę bezpiecznych wakacji, spędzonych w gronie rodziny.
Czekam cierpliwie do września, gdy znowu się zobaczymy!
Drodzy Rodzice!
Bardzo dziękuję za trud i zaangażowanie w tym trudnym dla wszystkich czasie.
Dziękuję za współpracę i stały kontakt.
Pozdrawiam
Beata Bitel
24.06.2020 |
Lato, słońce, wiatr i woda- wakacyjny czas
Morze, góry i przygoda –nic już nie zatrzyma nas.
Na wycieczkę wyruszamy, łatwo zgubić się w tym tłumie
Od grupy bliskich się nie odłączamy – to przedszkolak już rozumie.
Podróż autem planowana? Więc dokładnie zapnij pasy,
Byś bezpiecznie mógł pokonać kilometry długiej trasy.
Latem w słońcu ziemia cała, czasem niebo zsyła żar.
Ty weź czapkę, krem do ciała – poznaj plażowania czar.
Gdy nad wodą wczasujemy, co dzień czeka kąpiel, plaża.
Nie wchodź jednak sam do wody bo nieszczęście też się zdarza.
Szumu drzew chciałbyś posłuchać? Na wędrówkę idź w głąb lasu,
Lecz dokładnie okryj kostki by nie było ambarasu.
Kiedy w górach będziesz wreszcie, patrz na skały, zieloności
Lecz pamiętaj, że tu jesteś tylko chwilę gór tych gościem.
Wędruj nad potokiem cicho, wsłuchaj się w melodię gór
Nie krzycz bo obudzisz licho, nie śmieć bo rozgniewasz bór.
Chcesz pojeździć na rowerze? Może włożyć rolki, wrotki?
Nie zapomnij o swym kasku! Wkładaj szybko ten nowiutki.
Tam na ścieżce rowerowej z Tobą wiatr i słońca blask.
W ochraniaczach jest bezpieczniej – jedziesz śmiało, błyszczy kask.
Lato jednak nie trwa wiecznie, choćbyś chciał zatrzymać czas.
Baw się dobrze lecz bezpiecznie. Czy to morze, góry, las!
Oto pytania naszego quizu. Każde pytanie ma trzy odpowiedzi. Nie wszystkie są poprawne. Rodzic czyta pytanie i propozycje odpowiedzi z użyciem liczb. Zadaniem dziecka jest wskazanie cyfry z poprawną odpowiedzią. Uwaga. W niektórych pytaniach poprawne są dwie odpowiedzi.
Jesteście gotowi? Zaczynamy.
I. Kiedy wyruszamy na wycieczkę w mieście musimy :
1) założyć koniecznie kalosze,
2) mówić dzień dobry każdej napotkanej osobie,
3) być blisko obok rodziców
II .Kiedy idziemy do lasu to musimy:
1) spryskać się perfumami,
2) wybrać dres i buty zakrywające kostkę,
3) założyć krótkie spodenki i sandały.
III. Idąc na wędrówkę po górach musimy:
1) zachowywać się cicho,
2) biegać i krzyczeć po górskich ścieżkach,
3) dokarmiać kanapkami napotkane zwierzęta.
IV. Kiedy wyruszamy w podróż samochodem musimy:
1) umyć auto,
2) usiąść w foteliku i zapiąć pasy,
3) ubrać kapelusz.
V. Podczas upalnych dni musimy pamiętać aby:
1) nosić bluzę z kapturem,
2) pić dużo wody.
3) zabezpieczać głowę przed słońcem.
VI. Podczas pobytu nad morzem musimy:
1) mieć czerwone kąpielówki,
2) korzystać z zabawy w wodzie tylko pod opieką osoby dorosłej.
3) koniecznie zjeść lody
VII. Kiedy wybieramy się na wycieczkę rowerową musimy:
1) pamiętać o założeniu kasku i ochraniaczy,
2) ubraniu kapelusza z długim piórkiem,
3) korzystać z wyznaczonej ścieżki rowerowej.
VIII. W lesie zawsze można:
1) obserwować przyrodę,
2. usiąść przy ognisku i śpiewać głośne piosenki,
3) zostawić papierki pod drzewem jeśli nie ma kosza na śmieci.
IX. Latem koniecznie pamiętajmy aby:
1) chronić głowę przed słońcem,
2) jeść lody na obiad,
3) siedzieć w domu przed komputerem.
3. Obejrzyjcie filmy edukacyjne na temat bezpieczeństwa podczas wakacyjnych podróży:
- https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
- https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
4. Wykonajcie w książkach karty pracy:
- dzieci starsze: str. 70-73
- dzieci młodsze: str. 54-55
Miłego dnia !
Pozdrawiam
Beata Bitel
Temat: Wakacje czasem radosnego wypoczynku z Bogiem.
23.06.2020 |
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
JĘZYK ANGIELSKI
Subject: Utrwalamy poznany materiał.
Hello! How are you?
Przywitajmy się piosenką https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
To już nasze ostatnie zajęcia przed wakacjami. Na początku chciałabym życzyć Wam bezpiecznych i słonecznych wakacji. Musicie wypocząć bo od września czeka Was o wiele więcej nauki i pracy. Dlatego dzisiaj wysyłam linki z piosenkami, które poznaliśmy podczas naszych lekcji. Mam nadzieję, że będziecie do nich wracać z sentymentem
https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
https://www.youtube.com/watch?v=qhOTU8_1Af4
https://www.youtube.com/watch?v=ddDN30evKPc
https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
https://www.youtube.com/watch?v=D0Ajq682yrA
Pożegnajmy się piosenką https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
Pozdrawiam
22.06.2020 |
19.06.2020 |
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
JĘZYK ANGIELSKI
Serdecznie witam na naszych zajęciach. Dzisiaj proponuję posłuchać piosenek w celu utrwalenia materiału:
https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w
https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
pozdrawiam
https://view.genial.ly/5ed428da6a01c811e66ee69f
https://view.genial.ly/5ed6040a5d5bf80d8a79dcae
Pozdrawiam
Beata Bitel
18.06.2020 |
1.Wody wcale się nie boi, lubi pływać po jeziorze,
Ale są potrzebne wiosła by nas fala lepiej niosła. ( łódka)
2.Można na niej się opalać, zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzisz możesz z mamą brzegiem morza spacerować. ( plaża)
3.W metalowym kociołku węgielki się żarzą.
Na nim w letnie wieczory ludzie mięsko smażą. ( grill)
4. Są na nim huśtawki, ławki i drabinki,
Latem się tu bawią chłopcy i dziewczynki. ( plac zabaw)
5. Kolorowa kula. Trzeba ją nadmuchać,
By przez całe lato turlać nią i rzucać. ( piłka)
6. Biały ptak ponad falami lata lecz nie śpiewa
Letnią porą cała plaża krzykiem jej rozbrzmiewa. (mewa)
7. W kubeczku czy na patyku wszyscy je lubimy,
Miło czasem w środku lata poczuć małą porcję zimy. ( lody)
8. Świecę mocno dzionek cały, żeby wszystkim ciepło dać
By zobaczyć jak ja wschodzę trzeba bardzo wcześnie wstać. ( słońce)
9. Mały, lekki, kolorowy, latem zawsze modny
Dobry do hasania w wodzie. Na plaży wygodny. ( strój kąpielowy)
10. Nad rzeką lub morzem przez letnie miesiące
Chroni naszą głowę przed gorącym słońcem ( czapka, kapelusz)
11. W tubce lub w butelce, biały i pachnący
Trzeba się nim posmarować wychodząc na słońce. ( krem do opalania)
12.Mały domek z materiału. W nim poduszki oraz koce.
Można smacznie w nim przesypiać letnie, ciepłe noce. (namiot)
13.Włóż do niego wszystkie rzeczy. Sok, kanapkę i czapeczkę.
Potem nałóż go na plecy i na letnią idź wycieczkę. ( plecak)
14. Latem jest ich dużo. A gdy zaczną latać,
Siadają na rękach i trzeba się drapać. ( komary)
15. Kiedy lato spędzasz w mieście. Chcesz poszaleć w wodzie czasem.
Poproś mamę, tatę, siostrę by zabrała Cię na………. ( basen)
16. Może być niebieskie, szare lub zielone.
Bywa spokojne lub mocno wzburzone.
Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują
Jego małe fale w stopy ich całują. ( morze)
17. Na małych krzaczkach
w promieniach słonka dojrzewają.
Są słodkie i pyszne
i czerwony kolor mają./truskawki/
18. Jakie to na drzewie
dojrzewają przysmaki,
które lubią jeść dzieci,
dorośli i szpaki. /czereśnie/
19. Babcia pestki z nich wydłubie
i sok słodki z nich wyciśnie,
albo kompot ugotuje,
lub do ciasta doda.../wiśnie/
20. Mnóstwo w niej witamin
i kształt ma kuleczki.
Najsmaczniejszy i najzdrowszy
sok z czarnej .../porzeczki/
21. Duża i dmuchana;
Bardzo kolorowa.
Hop! Do góry lubi latać.
To piłka /plażowa/.
22. Zamek z piasku z nią zbudujesz,
chociaż cała plastikowa.
Po zabawie -obok grabek
w wiaderku się chowa. /łopatka/.
23. W wodzie zawsze je zakładam,
Przez ręce, głowę.
Już się teraz nie utopię.
Bo mam koło /ratunkowe/.
17.06.2020 |
Powiedz, proszę! Powiedz, tato,
Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,
Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!
Po przeczytaniu wiersza przez rodzica, spróbujcie wymienić po czym można poznać, że już przyszło lato.
Obejrzyjcie film edukacyjny o lecie: https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA
16.06.2020 |
Dzień dobry,
15.06.2020 |
12.06.2020 |
10.06.2020 |
- podskocz tyle razy, ile widzisz biedronek,
- klaśnij w dłonie tyle razy, ile widzisz motylków,
- zrób tyle przysiadów, ile jest ślimaków,
- tupnij prawą nogą tyle razy, ile jest kwiatów.
Ilustracja załączona w gr.klasy 0 w komunikatorze Messenger
9.06.2020 |
WTOREK 09.06.2020
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
JĘZYK ANGIELSKI
Witam moje przedszkolaki. Przywitajmy się piosenką https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M
Niedługo dla niektórych z Was rozpocznie się przygoda w szkole. Dlatego dzisiaj proponuję obejrzeć filmik na którym poznacie oraz przypomnicie sobie niektóre z nich https://www.youtube.com/watch?v=eVcLfRTu-10
https://www.youtube.com/watch?v=C4hU0CXjG_0&t=110s
Pozdrawiam
8.06.2020 |
5.06.2020 |
PIĄTEK 05.06.2020
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
JĘZYK ANGIELSKI
Subject: Make a poster.
Witam moje przedszkolaki. Przywitajmy się piosenką https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M
Obejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=AHtOhp6s3jY
A kim wy byście chcieli zostać w przyszłości? Bardzo proszę o zilustrowanie swojego wymarzonego zawodu J
Zanim jednak to uczynicie przypomnijcie sobie kolory i liczby https://www.youtube.com/watch?v=RUnlCuCyZ7U
Bye, bye!
4.06.2020 |
Dzień dobry,
3.06.2020 |
2.06.2020 |
WTOREK 02.06.2020 JĘZYK ANGIELSKI ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY Witam moje przedszkolaki. Przywitajmy się piosenką https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M Na poprzedniej lekcji poznaliśmy nazwy zwierząt morskich. Zatem przypomnijmy sobie ich nazwy : https://www.youtube.com/watch?v=Oxw6FoUNeT4&t=1s Bardzo proszę o wykonanie plakatu przedstawiającego poznane zwierzęta morskie i przesłanie go na mojego maila a.jaztoczko@gmail.com Pożegnajmy się piosenką https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY Bye, bye!
1.06.2020 |
29.05.2020 |
PIĄTEK 29.05.2020r. JĘZYK ANGIELSKI ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY Subject: Sea animals. Witam moje przedszkolaki. Przywitajmy się piosenką https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M Dzisiaj poznamy nazwy zwierząt morskich. Proszę obejrzeć filmik https://www.youtube.com/watch?v=qcI_a0FVnW0 a następnie wysłuchać piosenki https://www.youtube.com/watch?v=6-xqosckJ5c Na koniec zajęć proponuję zagrać w grę https://wordwall.net/pl/resource/1074091/angielski/animals-new-english-adventure-starter Pozdrawiam
28.05.2020 |
Jaka jest moja rodzina?
Opowiem Wam. Już zaczynam.
Moja mama zabiegana jest od rana,
sprząta, pierze i prasuje,
również obiad ugotuje.
Tata ciągle jest zajęty,
reperuje różne sprzęty,
komputery, programy,
które wszyscy teraz mamy.
Mój brat uczy się już w szkole,
A ja mam swoje przedszkole.
Choć rodzice są zajęci,
maja dla nas czas i chęci.
Dziadkowie i babcie o nas dbają
I wszyscy bardzo się kochają.
Kiedy ktoś kłopoty ma
To rodzina radę da.
Kiedy smutno mi i źle
Zawsze ktoś przytuli mnie
Bo w rodzinie wielka siła
Chcę by zawsze taka była.
Mam nadzieję, że już wiecie
Że rodzina to największy skarb na świecie.
Po wysłuchaniu wiersza odpowiedzcie na pytania:
- O czym był wiersz?
- Jakie osoby tworzą rodzinę?
- Co łączy wszystkich w rodzinie?
- Dlaczego rodzina jest ważna?
2. Rozwiążcie zagadki o rodzinie:
1. To z nimi mieszkamy,
Bardzo ich kochamy,
Często są zmęczeni
Więc im pomagamy. ( rodzice)
2.Kto nas kocha tak jak nikt
I ochrania całym sercem?
I do kogo można przyjść
Z każdym smutkiem jak najprędzej? ( rodzice)
3.Łatwą tu zagadkę mamy,
Kim jest dla Was mama waszej mamy? ( babcia)
4.To jest zagadka łatwa i prosta
Kim jest dla Ciebie Twojej mamy siostra? ( ciocia)
5.Nie każdy jest siwy, nie każdy wąsaty
Lecz każdy jest tatą mamy lub taty. ( dziadek)
6. Kto jest zasmucony kiedy chorujemy?
Lub kiedy się bardzo źle zachowujemy?
Wspierają nas radą, pomogą w kłopotach
I tak jak teraz zawsze będą nas kochać? ( rodzice)
7.Ta dziewczyna i ten chłopak
Jedną mamę mają.
Odgadnij i odpowiedz jak się nazywają. ( rodzeństwo)
8. Jest córką mamy i taty, bawi się lalkami, nie samochodami
Jest starsza lub młodsza i jest to moja kochana…… ( siostra)
Aby utrwalić wiadomości o rodzinie, zwłaszcza nazwy pokrewieństwa między członkami rodziny zachęcam do obejrzenia prezentacji oraz wykonania zamieszczonych w niej zadań:
3. Wykonajcie w książce zadania ze str.28-29 (dzieci 6-letnie). Na drugiej stronie okładki z przodu książki odnajdźcie i pokolorujcie najładniej jak potraficie:
- małą i wielką literę k,K, r,R,
- cyfry 0 i 9
Natomiast dzieci 5-letnie mogą pokolorować dowolne obrazki z okładki.
Dla wszystkich przedszkolaków interaktywne puzzle:)
https://view.genial.ly/5ec02a6e32a04c0d96b72bf8
oraz gra ,,Kto jest kim" https://view.genial.ly/5ebc0c53e87b0e0d25609230.
Pozdrawiam
Beata Bitel
27.05.2020 |
26.05.2020 |
JĘZYK ANGIELSKI ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY Witam moje przedszkolaki. Przywitajmy się piosenką https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M Czy wiecie jaki dziś dzień? Tak, zgadza się dziś Dzień Matki zaśpiewajmy z tej okazji piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo Przypomnijmy sobie liczebniki https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg&t=34s Po wysłuchaniu piosenki napiszcie cyferki od 1 do 10. Na koniec pożegnajmy się piosenką https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY Bye, bye!
Drogie Mamy dziękuję za współpracę i dzielne wykonywanie zadań z dziećmi,
życzę wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Matki :)
Pozdrawiam serdecznie,
25.05.2020 |
Ten pierwszy -to dziadziuś, (kciuk)
tuż obok babunia, (wskazujący)
największy- to tatuś, (środkowy)
a przy nim mamunia, (serdeczny)
i to ja-dziecina mała. (mały)
A to jest rodzinka (cała dłoń)
-moja ręka cała.
22.05.2020 |
Piątek 22.05 JĘZYK ANGIELSKI ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY „Mum and Dad’s Day” Witam moje przedszkolaki. Zaśpiewajmy piosenkę na przywitanie https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 Już niedługo Dzień Matki a w niedalekim czasie Dzień Ojca. Dlatego proponuję obejrzeć dzisiaj krótki filmik na temat tych szczególnych i ważnych w naszym życiu dni https://www.youtube.com/watch?v=qBAaPZFuBsw https://www.youtube.com/watch?v=6zHMANyTYbk&t=73s A teraz posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=9KeeoP8eBkg Jako pracę plastyczną wykonajcie piękną laurkę swoim Rodzicom/ opiekunom. PozdrawiamJ
21.05.2020 |
20.05.2020 |
19.05.2020 |
WTOREK 19.05 ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY JĘZYK ANGIELSKI Witam moje przedszkolaki. Zaśpiewajmy piosenkę na przywitanie https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 I teraz druga piosenka w ramach zabaw ruchowych. Bardzo proszę o wykonywanie poleceń zgodnie z treścią piosenki https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M Lubicie zagadki? Ja bardzo je lubię. Dlatego zachęcam do obejrzenia filmiku https://www.youtube.com/watch?v=te5cskzfWZI Czy już przypomnieliście sobie nazwy zwierząt? Teraz zagrajcie w grę w celu przypomnienia sobie nazw produktów spożywczych https://wordwall.net/pl/resource/1921663/angielski/new-english-adventure-starter-unit-7-food wynik gry prześlijcie na mojego maila a.jaztoczko@gmail.com
18.05.2020 |
15.05.2020 |
PIĄTEK 15.05.2020 ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY J.angielski Hello! Na początek przypomnijmy sobie piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 I obejrzyjcie filmik https://www.youtube.com/watch?v=Dg1HFtQhUxc Co chciała zamówić dziewczyna? A co usłyszał chłopak? Tak, ona chciała zamówić jedzonko a on usłyszał kształty (shapes) ;) To już tyle na dziś pożegnajmy się grając w grę https://wordwall.net/pl/resource/1082059/angielski/new-english-adventure-starter-food Bye, bye!
14.05.2020 |
13.05.2020 |
str. 108
Zadanie1
12.05.2020 |
Oddział przedszkolny
Język angielski
Hello my children? How are you?I’m good. I’m great. I’m wonderful. I’m hungry.
Posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 i zaśpiewajcie
razem z dziećmi występującymi w piosence machając rączkami. A jak wasze
samopoczucie dzisiaj?
Ostatnio rozmawialiśmy o jedzeniu. Pamiętacie piosenkę? https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk
Skoro mowa o jedzeniu to ja zrobiłam się głodna a Wy? A czy wiecie jak się
zapytać o to czy ktoś jest głodny w języku angielskim? Jeśli nie to posłuchajcie
piosenki https://www.youtube.com/watch?v=ykTR0uFGwE0
Are you hungry? Yes, I am.
Dzisiejsza lekcja przebiegła nam w sposób śpiewający Żegnam się z Wami i
zapraszam na kolejną lekcję już w piątek czeka was kolejna porcja ciekawych
materiałów.
Pozdrawiam
Bye, bye
W razie pytań proszę o kontakt a.jaztoczko@gmail.com
11.05.2020 |
2. Posłuchajcie wiersza S.Kraszewskiego ,,Na wiejskim podwórku" oraz odpowiedzcie na pytania (nagranie wiersza oraz pytania załączone na gr.0 w komunikatorze Messenger)
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda zgubiła swoje dzieciątko!
Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Znalazło mamę każde dzieciątko.
Pytania do wiersza:
Spróbuj wymienić wszystkie zwierzęta, jakie wystąpiły w wierszu.
Spróbuj opowiedzieć swoimi słowami co się wydarzyło w wierszu.
Kto spowodował kłopoty?
Co zrobił gospodarz?
3. Wykonajcie w książce kart pracy ze str. 14-15 (6-latki ) oraz str. 18 (5-latki). Ponadto weźcie białą kartkę i narysujcie tyle trójkątów ile słyszycie głosek w wyrazach (pamiętajcie głoski to każda litera którą słyszycie w wyrazie):
- kot,
- pies,
- kura,
- krowa,
- owca,
- koń,
- koza,
- indyk,
- świnia,
- kogut
4. W ramach zajęć ruchowych zachęcam wszystkie przedszkolaki i ich rodziców do wspólnej zabawy :) :
„Piesek do budy”
Rodzic staje w rozkroku a dziecko prześlizguje się między jego nogami.
Potem można spróbować się zamienić ;)
„Dżdżownica”
Wykonajcie slalom, pełzając jak dżdżownica. – 5 razy
Do ustawienia przeszkód do slalomu można wykorzystać krzesła, pufy, misie – przytulanki, wieże z książek, z układanek, lub cokolwiek co macie pod ręką i się nada.
Slalom można jeszcze wykorzystać np. skaczcie jak żabki, czworakujcie jak psy i koty, „czworak tyłem” jak raki. Dowolne pomysły byle bezpieczne :)
Pozdrawiam
Beata Bitel
8.05.2020 |
PIĄTEK 08.05.2020r. Język angielski ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY Przywitajmy się piosenką https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8 Dzisiaj porozmawiamy o jedzeniu. Proszę wysłuchać piosenkę „Do you like broccoli?” – Czy lubisz brokuły? https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk A teraz zagrajcie w pamięć https://wordwall.net/pl/resource/875309/angielski/zer%c3%b3wka-food Na koniec pożegnajmy się piosenką https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY Bye, bye, Goodbye
7.05.2020 |
6.05.2020 |
CHOCIAŻ DOPIERO JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM
DOBRZE JUŻ WIEM, ŻE JESTEM POLAKIEM
I WIEM, ŻE KOLORY BIAŁO – CZERWONE
TO NASZE BARWY NARODOWE
ZNAM DOBRZE SŁOWA HYMNU POLSKIEGO
I WIEM, ŻE TO JEST MAZUREK DĄBROWSKIEGO
GODŁO TO BIAŁY ORZEŁ Z KORONĄ
OTOCZONY DOOKOŁA OBWÓDKĄ CZERWONĄ
FLAGA TEŻ JEST BIAŁO – CZERWONA
GDY SĄ ŚWIĘTA, POWIEWA WYWIESZONA
I WSZYSTKO TO WIEM, CHOĆ JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM
BO
PRZECIEŻ JESTEM PATRIOTĄ – POLAKIEM!
Pozdrawiam serdecznie, życzę miłego dnia :)
Beata Bitel
5.05.2020 |
Wyruszamy do krainy baśni. Tam zawsze jest ciekawie, mogą zdarzyć się przygody, o których marzymy. W baśniowej krainie świeci słońce i radośnie śpiewają ptaki. Idziemy przez las, w którym mieszkają krasnoludki. Wyszły ze swoich małych domków i pozdrawiają nas. Przechodzimy obok rzeki w której pływa złota rybka. Pomyśl życzenie i powiedz je w myślach. Może złota rybka spełni je? Przechodzimy przez most. W dole szumi rzeka, a nad naszymi głowami śpiewają ptaki. Idziemy wąską ścieżką prosto do domku Kubusia Puchatka. Kubuś zaprasza Cię na miód. Jesz miód razem z Kubusiem. Jest bardzo słodki, popijasz go zimną wodą. Bawisz się razem z misiem. Urządzacie zawody, kto wyżej podskoczy. Na nogach masz czarodziejskie buty, które pozwalają Ci wysoko podskoczyć i delikatnie wylądować na ziemi. Robisz wielkie skoki, podążasz w kierunku domu. Zdejmujesz czarodziejskie buty, zostawiasz je w baśniowej krainie i idziesz do domu. Jesteś już bardzo blisko, mijasz małego kotka i wchodzisz do domu. Otwierasz oczy, wyciągasz się, ziewasz i powoli siadasz.
3. Zagadki - ,,Bajkowy bohater”
Była królewną, w lesie mieszkała.
I krasnoludkom pomagała. (Śnieżka)
Kot to niezwykły, kot bajkowy
Na głowie kapelusz, na plecach płaszcz nowy.
No i buty, długie czerwone, z wielką dumą noszone. (Kot w butach)
Miód to jego przysmak, z nim się nie rozstaje.
Dla Prosiaczka i Królika, też go czasem daje. (Kubuś Puchatek)
Mała dziewczynka w czerwonej czapeczce i wilk z długimi uszami.
To bajka, którą od dawna znamy. (Czerwony Kapturek)
Spotkać ją i złapać to nie lada gratka.
Nie każda ją złowi wędka czy też siatka.
Może nędzną chatę w mig w pałac przemienić.
A jej łuska cudownym kolorem się mieni. (Złota rybka)
Z jakiej jesteśmy bajki?
To my braciszek i siostrzyczka.
Znaleźliśmy w lesie śliczną chatkę.
Całą ze słodkiego pierniczka.(Jaś i Małgosia)
4. A teraz posłuchajcie bajki ,,Calineczka", https://www.youtube.com/watch?
v=iqLgYvtD2zY lub ,,Jaś i magiczna fasola" https://www.youtube.com/watch?v=KlB-
Po wysłuchaniu wybranej bajki wykonajcie rysunek ze sceny jaka Wam się najbardziej
podobała.
Pozdrawiam
Beata Bitel
4.05.2020 |
30.04.2020 |
29.04.2020 |
28.04.2020 |
ODDZIAŁ PRZEDZSZKOLNY Hello m students?How are you? I hope, fine Jak wiecie ostatnio rozmawialiśmy o zwierzątkach w związku z czym dzisiaj wybierzemy się do zoo proszę o wysłuchanie piosenki (3:50) i naśladowanie zwierzątek. Pamiętacie jak bawiliśmy się w szkole? Jump like a kangaroos. Swing like monkeys https://www.youtube.com/watch?v=bYkN5Qk_C8U Tak to świetna zabawa ruchowa. Jak już jesteście zmęczeni możecie sobie odpocząć. Teraz możecie wykonać zadanie drugie, które polega na pokolorowaniu tych zwierzatek, które żyją na farmie. Jeśli nie macie drukarki możecie je narysować bądź odrysować. Życzę udanej zabawy
27.04.2020 |
24.04.2020 |
JĘZYK ANGIELSKI 24.04.2020r.
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
Hello everybody! Bardzo dziękuję za piękne prace przesłane na mój email. Brawa dla Was i waszych Rodziców.
Na dzisiejsze zajęcia zaplanowałam śpiewanie piosenki o zwierzątkach na farmie. Czy wiecie co to takiego farma? Jestem pewna w 100%, że tak. Posłuchajcie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg
A teraz spróbujcie ją zaśpiewać, zachęćcie swoich rodziców, starsze oraz młodsze rodzeństwo. To na pewno będzie fajnie spędzony czas.
Jako zabawę ruchową proponują pobawić się w kalambury ale pokazywane. Pamiętacie jak bawiliśmy się na zajęciach w szkole? Jeśli nie to już tłumacze. W tej zabawie potrzebny jest udział minimum 2 osób. Jedna osoba w myślach wybiera sobie zwierzątko, które chce pokazać zabawa polega na pokazywaniu czynności, naśladowaniu wybranego przez was zwierzatka tak aby druga osoba mogła odgadnąć jakim zwierzęciem jesteście. Dzięki temu utrwalicie nazwy zwierzątek, które już znacie.
Życzę udanej zabawy.
My, przedszkolaki, na ziemskiej kuli
wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,
zadbać o lasy, powietrze, wodę,
kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę.
To źle marnować wodę w kąpieli
od poniedziałku aż do niedzieli.
Po co bez przerwy nurkować w wannie?
Lepiej z prysznica zrobić fontannę!
Torba foliowa szczerzy zębiska.
– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.
Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,
fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!
– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.
– W lesie się smażę niczym iskierka,
a gdy rozgrzeję się jak ognisko,
pożar wywołam i spalę wszystko!
– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,
że na planecie mieszkają dzieci?
Szust! Posprzątamy bałagan wielki,
osobno papier, plastik, butelki!
Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,
wiemy, że pożar wywołać łatwo,
a gdy widzimy sarenkę w lesie,
to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!
Ten, kto przyrodę niszczy i truje,
niech się kolcami jeża pokłuje!
Rozmowa na temat wiersza.
− O czym wiedzą wszystkie przedszkolaki?
− Kiedy bardziej oszczędzamy wodę – podczas kąpieli czy gdy bierzemy prysznic?
− Jak może zaszkodzić przyrodzie wyrzucona torba foliowa, a jak – szklana butelka?
− Dlaczego powinniśmy segregować śmieci?
− Co powinniśmy zrobić, gdy wychodzimy wieczorem z pokoju?
− Jak powinniśmy zachowywać się w lesie?
− Co powinno spotkać osobę, która niszczy i truje przyrodę?
3. W ramach edukacji matematycznej związanej z klasyfikowaniem i tworzeniem zbiorów proszę, aby dzieci przygotowały cztery kartki, które pomalują farbami każdą na inny kolor: niebieski, żółty, zielony i brązowy. To będą nasze kosze na śmieci. Z gazet wycinamy obrazki przedstawiające opakowania rożnych produktów, a następnie klasyfikujemy je pod względem materiału z którego są wykonane np. opakowania plastikowe przyklejamy do kartki żółtej, szklane do zielonej, papier do niebieskiej a bioodpady (skórki po bananach, ogryzki itp) do kartki brązowej.
Tak tworzymy zbiory, które powinny mieć rożną ilość opadów i nie mogą mieć więcej niż 8 elementów.
4. W wolnej chwili zachęcam do posłuchania i śpiewania piosenki ,,Ziemia, wyspa zielona"
https://www.youtube.com/watch?v=_SKe11ntnGc&fbclid=IwAR1syxWc5InAgxy9mgFnZUbmKNs7SC09Xo5AbNZ4WS4M6XszbiPv6LEwjcA , https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs
Pozdrawiam serdecznie :)
Beata Bitel
23.04.2020 |
22.04.2020 |
21.04.2020 |
WTOREK 21.04.2020r. ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY JĘZYK ANGIELSKI Hello! Topic: Make a poster. Witam na naszych dzisiejszych zajęciach. Przesyłam link w którym możecie w świetny sposób powtórzyć słownictwo związane ze zwierzątkami (Animals) https://wordwall.net/pl/resource/1074091/angielski/animals-new-english-adventure-starter Jako prace plastyczną proponuję narysowanie 6 zwierzątek i w miarę możliwości podpisanie ich. Prace proszę przesłać na email a.jaztoczko@gmail.com
20.04.2020 |
17.04.2020 |
PIĄTEK 17.04.2020 ODDZIAŁ PRZEDSZOLNY Hello my students How are you? Na dzisiejszych zajęciach poproszę Was i Waszych Rodziców o powtórkę materiału, który dotychczas poznaliśmy. Zad. 1 Draw and point Przy tym zadaniu niezbędna jest pomoc Rodziców, gdyż to Państwo piszą wyrazy a dzieci wklejają je w odpowiednim miejscu. Bardzo proszę o narysowanie człowieka (ludzika) i podpisanie jego części ciała w j. angielskim. Nazwy części ciała podaję poniżej (wymowę można odsłuchać w wybranym translatorze) head – głowa shoulders – ramiona knees - kolana eyes – oczy mouth – usta hands – ręcę fingers – palce u rąk toes – palce u stóp feet – stopy ears – uszy W ramach rozruszania się proszę posłuchać piosenki i naśladować ruchy, które są w niej pokazywane https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0 zad.2 Let’s count and say Proszę o policzenie swoich paluszków u rąk 1 one 2 two 3 three 4 four 5 five 6 six 7 seven 8 eight 9 nine 10 ten Zad. 3 Listen, look and say W ramach powtórki z kolorów i zabawek proszę o obejrzenie filmiku https://www.youtube.com/watch?v=Aci9_fxL9WY Zad. 4 Listen, look and say I ostatnie zadanie to powtórzenie nazw zwierząt. W tym celu przesyłam link https://www.youtube.com/watch?v=vFjgtqVrYn8 Bardzo proszę o przesłanie zadania 1 na mojego maila a.jaztoczk@gmail.com Dziękuję za uwagę
16.04.2020 |
15.04.2020 |
14.04.2020 |
Dzień dobry,
Dołącz do zabawy i zorganizujcie wyścigi!
2. Zabawa „Gramy w gumę’’. Zabawa rozwija mięśnie nóg, koordynację ruchową i skoczność.Przygotuj elastyczną taśmę krawiecką (gumę) i dwa krzesła. Zwiąż taśmę i zaczep ją o nogi krzeseł na wysokości ok. 10 cm tak, aby można było przez nią skakać. Zachęć dziecko do przeskakiwania gumy w dowolny sposób: obunóż, na jednej nodze, naskakując na gumę, robiąc kilka podskoków po każdej stronie gumy (pięć skoków przed gumą, pięć skoków między dwiema gumami, pięć skoków za gumą). W zależności od możliwości dziecka możesz ustawić gumę wyżej lub niżej.
3. Zabawa „Do celu!”- na podłodze, na krześle, na kanapie itp. ustawiamy miski, garnki, durszlak, pudełko itp. , zadaniem dziecka jest celowanie piłkami do pojemników (zamiast piłek można wykorzystać skarpetki lub rękawiczki zwinięte w kłębek, kule z papieru).
Życzę miłej zabawy !
Pozdrawiam
Beata Bitel
10.04.2020 |
Dzień dobry,
Wielkanoc tuż, tuż... zapraszam do wspólnego robienia pisanek :)
Przedstawiam kilka pomysłów na naturalne barwienie jajek.
Naturalne barwienie jajek to świetny pomysł na wspólne eksperymenty w kuchni.
Do zabawy w barwienie potrzebujecie: białe jajka, buraki, cebulę, czerwoną kapustę, ocet, masło lub oliwę. Dodatkowo będziesz potrzebować: garnek, wodę, łyżkę, deskę do krojenia i nóż.
1. CEBULA - obierz cebulę i wrzuć łupiny do garnka. Następnie zalej je wodą i dodaj 2 łyżki octu. Włóż do wody surowe jajko i gotuj przez kilka minut. Najlepsze efekty kolorystyczne otrzymamy na białych jajkach. Łupiny cebuli pozwalają uzyskać odcienie brązu, pomarańczu i żółci.
2. BURAKI- wrzuć do garnka pokrojonego buraka i dodaj trochę wody oraz 2 łyżki octu. Gotuj jajka w soku z buraków przez kilkanaście minut od momentu zagotowania. Jajka pozostawiamy w barwiącym roztworze z dodatkiem dwóch łyżek octu do momentu uzyskania pożądanego koloru. Pisanki będą miały bardziej intensywny kolor jeśli pozostaną w wodzie na kilka godzin lub całą noc. Burak pozwala uzyskać odcienie różu, purpury i głębokiej czerwieni.
3. CZERWONA KAPUSTA - pokrój czerwoną kapustę, wrzuć do garnka, zalej wodą i dodaj dwie łyżki octu. Gotuj wywar około 20 minut. Następnie włóż jajka do wywaru na minimum 15 minut . Pozostaw jajko w barwniku z dodatkiem octu do momentu uzyskania pożądanego koloru. Za pomocą czerwonej kapusty uzyskamy kolory od błękitu, poprze turkus do granatu.
Kochane przedszkolaki, Szanowni Rodzice!
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych życzę przede
wszystkim zdrowia i spokoju oczywiście w gronie najbliższych.
Niestety musimy spędzić te dni inaczej niż zazwyczaj, dlatego życzę
również wytrwałości po to by kolejne Święta móc spędzić już z całą
rodziną.
Pozdrawiam serdecznie
Beata Bitel
9.04.2020 |
Dzień dobry,
8.04.2020 |
7.04.2020 |
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY Witam serdecznie na naszych przedświątecznych zajęciach. Skoro święta tuż, tuż to zachęcam do udziału w dzisiejszej lekcji. Bardzo proszę o obejrzenie filmiku https://youtu.be/EfJdf9WuYhc Zachęcam również do wysłuchania świątecznej piosenki https://www.youtube.com/watch?v=sOVFn2oZXWE Oprócz tego proszę wykonać polecenia, które napiszę: 1. Stand up (wstajemy) 2. Sit down (siadamy) 3. Close your eyes (zamykamy oczy) 4. Open your eyes (otwieramy oczy) 5. Sleep (udajemy, że śpimy) 6. Wake up (budzimy się) 7. Let’s count to ten (liczymy do 10) 8. Walk (chodzimy) 9. Run ( biegamy) 10. Fly (latamy) 11. Swim (pływamy) 12. Jump (skaczemy) Rodziców proszę o wpisanie poleceń w wybrany przez siebie translator i odsłuchanie oraz sprawdzenie czy dziecko prawidłowo wykonuje polecenia. Korzystając z okazji życzę wszystkim spokoju i wiary w nadchodzącą przyszłość oraz pogodnych świąt Wielkiej Nocy i oczywiście mokrego lanego Poniedziałku Pozdrawiam
6.04.2020 |
3.04.2020 |
JĘZYK ANGIELSKI W razie pytań podaję swój email a.jaztoczko@gmail.com ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY 04.03.2020r (piątek) Witam moich uczniów. Na dzisiejszych zajęciach w ramach powtórki proszę o obejrzenie filmiku podanego w linku https://www.youtube.com/watch?v=Aci9_fxL9WY Podobał się filmik? Czy już przypomnieliście sobie nazwy zabawek i kolorów? Czas teraz na członków rodziny Powtórkę proponuję w piosence o rodzinie paluszków https://www.youtube.com/watch?v=nx04-iP7Rns A na zakończenie policzmy sobie od 1 do 10 https://www.youtube.com/watch?v=UNbFcyVeYjc
2.04.2020 |
1.04.2020 |
31.03.2020 |
kl. "0"
Temat 36: Jezus napełnia puste sieci rybaków -str. 84
str. 84
Zadanie 1
Dziecko rysuje szlaczki z rybami
Zadanie 2
Dziecko rysuje ryby złapane w sieci( jak najwięcej)
str. 86
Zadanie 3
Dziecko łączy rybę z darem, który do niej pasuje kolorem
30.03.2020 |
Dzień dobry,
27.03.2020 |